Hospitality Culture Institute, institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa, a premiat excelența din industria ospitalității în cadrul Romanian Hospitality Awards.
Astfel, au fost nominalizați și premiați specialiștii, antreprenorii și investitorii din HoReCa care au demonstrat că acest sector de activitate este unit și are puterea să se reinventeze în ciuda tuturor constrângerilor impuse de stat în 2020, cel mai greu an din istoria industriei.
“Chiar dacă este neglijată de către statul român și fără nici o soluție reală compensatorie, industria ospitalității este încă în picioare, antreprenoriii cresc și se reinventează. Investitorii și antreprenorii din HoReCa alocă fonduri suplimentare pentru revenire, ajută comunitatea afectată de criza Covid-19 prioritatea lor fiind acum sa își țină angajații aproape”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.
Printre noutățile din acest an ale Romanian Hospitality Awards se numără inaugurarea a trei noi categorii de jurizare: „Cel mai bun proiect de CSR”, prin care au fost premiate inițiativele de sprijin în contextul Covid-19, „Epic Visits” și „Crisis Management”.
Industria HoReCa a demonstrat și în această criză sanitară că este extrem de sensibilă la ce se întâmplă în jurul ei și totodată pregătită să ofere o mână de ajutor comunității în care se regăsește.
Astfel, trei dintre cei mai cunoscuți antreprenori și specialiști din ospitalitatea românească, Ștefan Mandachi, Adi Hădean și Răzvan Crișan, au fost aleși de juriul Hospitality Culture Institute drept cei mai buni inițiatori ai unor proiecte de sprijin ca reacție la efectele generate de criza Covid-19.
Astfel, antreprenorul Ștefan Mandachi a fost premiat pentru “1 cm de fapte, nu vorbe”, prin care a scos la “vânzare” toți centimetrii care formează suprafața autostrăzii de 1 metru. 1m x 30 m = 300,000 cm2. Fiecare cm2 a costat zece euro și a “vândut” 150.000 cm și a acumulat 1,5 mil euro în 40 zile, cea mai mare strângere de fonduri inițiată de către o persoană fizică. Cei care n-au avut bani să cumpere, au donat bunuri și servicii (total 450.000 euro).
Proiectul lui Adi Hădean, #SolidarSocial, a reprezentat o soluție imediată pentru criza provocată de COVID-19 pentru medicii care lucrau 7 din 7 fără pauză, o soluție imediată pentru bătrânii vulnerabili, izolați în case. În doar câteva zile a devenit o mișcare umanitară ce a mobilizat zeci de oameni, atât sponsori, cât și voluntari. Jumătate de an mai târziu, proiectul a depășit pragul de 100.000 de porții, a depășit 14.000 de kilometri parcurși și 110 tone de ingrediente gătite.
Proiectul creat de antreprenorul Răzvan Crișan, Kane: #ACUM, a însemnat 45.300 porții de mâncare donate către 5 spitale din București (Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș, Spitalul de Urgență Floreasca, Institutul Oncologic Alexandru Trestioreanu și Spitalul Clinic de Copii Marie Skłodowska Curie) și persoane din medii defavorizate cu sprijinul Asociației Studenților la Construcții din București și Asociației Geeks For Democracy / Cumpărături La Ușa Ta.
Un număr record de specialiști, 130 membri de top din industria ospitalității și personalități marcante din societate, au nominalizat și jurizat în cadrul Romanian Hospitality Awards, iar juriul a fost condus de Ray F. Iunius, specialistul român apreciat la nivel internațional, cu experiență în cadrul prestigioasei școli hoteliere din Lausanne.
Familia Regală a României a fost alături de proiectul Romanian Hospitality Awards printr-un mesaj transmis de Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei.
Crisis Management: antreprenorii români au găsit soluții la criza
Categoria Crisis Management a fost creată în răspuns direct la pandemia COVID-19. Există branduri din ospitalitate care nu au acceptat să asiste neputincios la actuala criză sanitară, ci au ales să înoate contra curentului și să găsească soluții la care nu s-ar fi gândit până acum. La această categorie s-au punctat adaptarea și reinventarea în timp de criză, iar câștigătorii au fost lanțul de restaurante City Grill (Locul 1), platforma de livrari Glovo (Locul 2) și cafenelele 5 to go (Locul 3).
Epic Visits este categoria în care s-a jurizat turismul experiențial. Această categorie răsplătește cele mai bune pachete tematice originale (cazare și experiențe) disponibile în România, iar câștigătorii sunt Atra Doftana (Locul 1), Raven’s Nest (Locul 2) și Viscri 32 (Locul 3). Au fost luate în vedere doar pachete complete care amestecă cel mai bine tema locului în care turiștii stau cu o activitate conexă pe care o desfășoară, cu scopul de a crea o experiență autentică, memorabilă, îmbogățitoare a vieții.
Cei 130 de experți au jurizat fiecare componentă a ospitalității românești. Astfel, cele 16 categorii de jurizare includ premiul pentru cel mai bun restaurant, cafenea sau hotel dar și furnizorul anului, cel mai bun antreprenor, bucătar sau brand de livrare de mâncare.
Cel mai bun furnizor pentru industria HoReCa:
Locul 1: Metro
Locul 2: Nordic Food
Locul 3: Selgros
Cel mai bun antreprenor
Locul 1: Dragoș Petrescu
Locul 2: Dan Isai
Locul 3: Radu Savopol
Cel mai bun chef
Locul 1: Alex Petricean
Locul 2: Adi Hădean
Locul 3: Joseph Hadad
Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)
Locul 1: Calif
Locul 2: Salad Box
Locul 3: Dristor Kebap
Cel mai bun brand de delivery
Locul 1: Jerry’s Pizza
Locul 2: City Grill Delivery
Locul 3: Trenta Pizza
Cel mai bun delivery app
Locul 1: Glovo
Locul 2: foodpanda
Locul 3: Bringo
Cea mai bună cofetărie
Locul 1: French Revolution
Locul 2: foodpanda Zexe Braserie
Locul 3: Gioelia Cremeria
Cel mai bun club
Locul 1: Loft
Locul 2: Fratelli
Locul 3: Expirat
Cel mai bun hotel
Locul 1: Teleferic Grand Hotel
Locul 2: Epoque Hotel Relais & Châteaux
Locul 3: Radisson Blu Hotel
Cea mai bună cafenea/ceainărie
Locul 1: Origo Coffee Shop
Locul 2: Bob Coffee Lab
Locul 3: 5 to go
Cel mai bun bar/pub
Locul 1: Biutiful
Locul 2: Nomad Sky Bar
Locul 3: Hard Rock Cafe
Cel mai bun restaurant
Locul 1: Baracca
Locul 2: the ARTIST
Locul 3: NOUA