Comunicare Trends

Trei lideri de gândire de care am avut nevoie în 2022

2022 este un an care în care managerii și fondatorii români s-au confruntat cu creșterea costului de finanțare, probleme în atragerea de clienți B2B  și am văzut primele proiecte de restructurare a afacerilor. În acest context, publicul de business a avut nevoie să asculte vocea unor noi lideri de gândire (Thought Leaders) în banking, vânzări și reorganizare, pe măsura problemelor dominante de pe agenda proprie. Avem “voci” noi în business care pun accentul pe educație, expertiză și inovație? În opinia mea, prea puține sunt vocile în raport cu nevoia reală a publicului țintă de a primi explicații despre schimbările pe care le trăim. 

Dar înainte de toate, ce înseamnă Thought Leadership (Leadership de Gândire)? Mulți dintre fondatorii și managerii români sunt subject-matter experts. Thought Leadership este o activitate de marketing și de creare de conținut care te ajută să te poziționezi ca expert validat în industria ta, cu idei originale, perspective noi, plus cele mai concrete răspunsuri la întrebările și problemele publicului tău țintă. 

Pe scurt, un lider de gândire/thought leader este o autoritate într-o anumită nișă de la care oamenii (potențiali clienți, stakeholderi, parteneri, angajați) caută sfaturi, repere și o direcție clară din punctul de vedere al afacerilor.

Domeniul Thought leadership este situat la intersecția dintre expertiză, inovație și educație. Procesul propriu-zis începe cu un expert specializat într-un domeniu care dezvoltă moduri noi de a rezolva o problemă de business și îi educă pe ceilalți pornind de la problema semnalată, și desigur, continuând cu noua soluție propusă. 

Un exemplu foarte bun este Seth Godin, unul dintre cei mai mari marketeri din SUA, autorul unor cărți de marketing de succes și, totodată, unul dintre cei mai influenți bloggeri din lume pe teme legate de business. În anii ‘80, Godin a fost foarte activ în industria publicității, într-o perioadă în care companiile investeau masiv în campanii TV și presă scrisă, fără să aibă o idee clară despre cât de eficiente sunt mesajele promovate. A studiat domeniul lui de activitate pană când a devenit un expert în publicitate, asta după ce a ajuns la concluzii despre ce funcționează și ce nu în advertising. Ba chiar a “inventat” o nouă categorie în marketing – Permission Marketing – a construit un model de business în jurul acestui concept și a demonstrat rezultate concrete. 

Până acum, totul foarte bine: Seth Godin a devenit un antreprenor și un expert în marketing, dar nu și un Thought Leader. Deocamdată. 

Dar apoi a făcut următorii pași: a început să-i educe și să-i inspire pe ceilalți prin cărțile sale, blogul propriu, materiale video, și, in general, tot conținutul propriu. A atras fani entuziaști în întreaga lume. Așa a devenit un lider de gândire. Un expert inovator, un antreprenor ori un manager care nu educă rămâne doar un expert. Un expert bun, cu siguranță. Dar leadershipul înseamnă să ai oameni care te urmează. Și îi atragi pe acești oameni atunci când reușești să-i educi prin idei noi. 

Pornind de la problemele și nevoile actuale din mediu, cred că 2022 este un an în care vocea unor lideri de gândire a fost utilă, iar în 2023 poate fi mai “ascuțită”, consecventă și educativă în următoarele trei domenii: finanțarea firmelor, vânzările B2B și restructurarea firmelor.

Bancherul, expertul în vânzări B2B și specialistul în restructurare

Costul finanţării pentru firme va rămâne ridicat în 2023. Cererea de credite pentru investiții va scădea, în contextul economic dificil caracterizat prin inflaţie ridicată și efecte ale reducerii ritmului de creştere economice. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu cererea pentru credite de capital de lucru. În tot acest context, e nevoie să vedem mai des șefi de bănci și lideri de business din banking care să explice antreprenorilor tendințele din domeniu, încotro se duce economia, plus ce probleme și soluții au companiile care se finanțează în mod constant. 

Achiziția de noi clienți a reprezentat o mare provocare pentru toate companiile cu un model de business B2B și această problemă se va intensifica în 2023. În acest context, există spațiu pentru lansarea și creșterea unor lideri de gândire în domeniul vânzărilor. 

Numărul societăţilor comerciale intrate în insolvenţă a crescut cu 10% în anul 2022. În plus, nevoia firmelor de a trece prin procese de restructurare, iar pentru asta va fi nevoie nu doar de sprijin din partea specialiștilor, ci și creatori de conținut care să educe antreprenorii și directorii financiari pentru a preîntâmpina falimente. Educația de business nu este doar o formă de comunicare, ci creează conținut valoros, construiește lideri de gândire noi și ajută antreprenorii și managerii.

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Agenda managerilor: 6 tendințe după 6 luni de pandemie care, în opinia mea, se vor accentua!
Conectarea la comunitățile internaționale: o șansă pentru România

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Stock Options Plan: soluție pentru angajatori și angajați

Cum recrutezi și motivezi primii 10 angajați într-un proiect antreprenorial nou? Cum reușești să-ți creezi un Board of Advisors cu...

Close