Comunicare Featured

Tendinte in comunicare: conversatii digitale, intr-o piata media de …350 milioane de euro

0

Cum evolueaza cele mai importante medii de promovare in 2015? (TV, internet, print, radio, ooh, cinema). Cum arata bugetele de publicitate ale companiilor in 2015 fata de T1 2014?

Care este rolul continutului in strategia de comunicare a marilor companii? Cum poti utiliza mobile-ul mai eficient in mix-ul de comunicare? Care sunt schimbarile din branding? Acestea sunt doar cateva intrebari la care au raspuns sase manageri in cadrul emisiunilor WALL-STREET 360 dedicate industriei de comunicare.

Dan Balotescu (presedinte Media Investment)

Piata de media creste in 2015 pana la valoarea de 350 milioane euro. Cea mai mare crestere va fi in digital, cu aproximativ 20%.

TV-ul a scazut la 58% share si va scadea cateva procente an de an, print-ul scade constant si este in 2015 de 8%, OOH isi pastreaza o cota de 7%, radio 5-6%, iar digital-ul monitorizat va avea o cota de peste 20%, in crestere an de an.

Cei mai mai advertiseri in T1 2015 sint P&G, Unilever, Reckit Benckiser, Glaxo, Biofarm, Terapia, Chipita, Lidl, Beiersdorf si Telekom. Fata de anul 2014, cele mai notabile cresteri sunt: Biofarm, 93%, Terapia 77%, Chipita 90% si Glaxo 53%.

Cheltuielile primilor 10 clientii in T1 2014 si 2015 au fost de aproximativ 18, respectiv 19 milioane Euro (media monitorizata.) Cresterea in T1 2015 este de aproximativ 5%.

 

Felix Tataru, presedinte GMP Group

In 1996, Bill Gates, cofondator al Microsoft, facea celebra declaratie „continutul este rege”. In 2013, Jonathan Perelman, vicepresedintele agentiei de digital Buzzfeed, adauga: “Continutul este rege, dar regina este distributia si <<ea poarta pantalonii>>”.

Felix Tataru (GMP Group): „Continutul nu este regele, este ceva despre care vorbim, relatia dintre oameni care se face pe baza continutului conteaza mult mai mult. Continutul este facut ca noi sa interactionam. Nu mai suntem in epoca in care comunicarea era unidirectionala, fara feedback, fara sa ascultam ceea ce celalalt vrea. Noi cu totii, aici in Romania trebuie vedem ceea ce se intampla in vest pentru ca viteza cu care se intampla lucruri acolo este mult mai mare decat se schimba lucrurile la noi. Daca nu reusim sa cream conversatie, degeaba luam banii cu care suntem platiti”.

 

Bogdan Enoiu, presedinte McCann Erickson

 

Principalele trenduri in industria de comunicare sunt eficienta, digitalizarea si comunicare integrata.

„Este greu sa comunici doar pe un canal sau doua. Totul trebuie sa fie rotund. Nu scapam de TV, desi consumul scade. Dar televiziunea trebuie sa se schimbe, iar modul in care consumam TV se va modifica in urmatorii 2-3 ani. Cand esti tanar, consumi mult digital, dar, odata ce iti intemeiezi o familie, ajungi, vrei nu vrei, tot la desene animate. Insa, ecranul se schimba si mergem catre ecrane tot mai mici. Ma astept la o schimbare pe televiziune in urmatorii ani. De asemenea, telefonul cred ca are sanse sa fie intre primele doua ecrane”, afirma fondatorul si presedintele McCann Erickson Romania.

Aneta Bogdan, managing partner Brandient

 

Principala problema in dezvoltarea companiei Brandient este gasirea specialistilor seniori care sa lucreze pe proiectele din Romania cat timp manamentul se ocupa de clientii din alte tari. “De doi ani incercam sa gasim un profil potrivit de oameni. Am recrutat 24 de oameni in ultimii doi ani si au ramas doi. In primul rand, ei trebuie sa aiba o exceptionala intelegere a businessului. Sa aiba o scoala de business in spate, un masterat, fie experienta in mai multe businessuri. De fapt, competentele le gasesti, dar atitudinea nu. Clientii care isi doresc servicii de branding nu vin sa semnalizeze ceva, sa comunice o reducere de pret. Noi avem nevoie de oameni care prin ceea ce stiu, sa inspire un proiect. Am luat chiar oameni top executive si ne-am inselat”.

“Noi avem foarte multe proiecte, dar preturile sunt in scadere dramatica de la inceputul crizei, sub o presiune a profitului aproape nerezonabila. Daca inainte pentru un proiect pe 6-9 luni puteai lua si 100.000 de euro, acum cu greu poti sa iei 60.000 de euro”, considera Aneta Bogdan, managing partner Brandient.

 

Sorin Tranca si Bojan Spasic (Friends TBWA)

 

„O multinationala iti spune: <<Vreau un film cu cowboy, de dragoste>>, in timp ce o companie locala solicita: <<As vrea sa facem un fel de film>>. Distinctia majora este ca o multinationala este mai degraba o companie de marketing, in timp ce o companie locala nu are astfel de cunostinte. Antreprenorii pun accentul pe dezvoltarea produsului sau a serviciului”, spune Sorin Tranca.

In procesul de creatie nu este buna o foarte mare libertate, ci mai degraba una limitativa, care sa ii ghideze pe cei care realizeaza campania de comunicare.„Cred ca in evaluare este mai buna libertatea. Nu cea in care spui <<Hai, fa tu ce vrei>>. Curajul costa foarte mult, iar riscurile sunt destul de mari>>”, spune Sorin Tranca.

Claudiu Vrinceanu
Lucrez în fiecare zi cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup. Mii de fondatori si executivi care au nevoie de o voce puternică. Hai să-i ajutăm #împreună prin proiecte, consultanță, comunități și platforme prin care să schimbăm România.
You may also like
Studiul saptamanii – De ce sa investesti in Romania: costurile de munca atractive versus forta de munca educata
Programe imm-uri 2016: doua noutati pentru antreprenori

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Ce vor antreprenorii: reducerea taxelor si simplificarea legislatiei

Cum presedintele Klaus Iohannis s-a intalnit, astazi, in premiera pentru el,  la Palatul Cotroceni, cu reprezentanti ai mediului de afaceri...

Close