Companiile din Romania si retelele sociale
Aproximativ trei sferturi dintre companiile din Romania utilizeaza retelele sociale pentru promovare, vanzare sau recrutare, 91% considerand ca utilizarea acestora le ofera un avantaj competitiv fata de companiile care nu le folosesc.
In 2015, 74% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei si planuiesc sa le utilizeze in continuare.
Retelele sociale in Romania: cifre cheie din studiul EY
21% dintre respondenti au afirmat ca utilizarea retelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, in crestere cu doua procente fata de 2014.
Studiul, ajuns la cea de-a treia editie, analizeaza raspunsurile a 270 de reprezentanti ai unor companii din diverse industrii din Romania cu privire la modul in care acestea abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acest tip de marketing il are in prezent in activitatea lor.
Cea mai utilizata platforma si anul acesta in Romania ramane Facebook cu 92% din raspunsuri, comparativ cu 93% la nivel global, urmata de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) si de YouTube cu 37% (55% la nivel global). In Romania se remarca cresteri semnificative ale utilizarii LinkedIn (+14% fata de 2014), YouTube (+8% fata de 2014) si Twitter (+8% fata de 2014).
Cel mai mare procent de respondenti (23%) foloseste retelele de socializare pentru activitati de promovare, pe care le utilizeazǎ de doi-trei ani. 20% dintre respondenti declarǎ cǎ au inceput utilizarea retelelor sociale recent, in ultimii doi ani. Peste jumatate dintre companii (58%) aloca pana la cinci ore saptamanal pentru comunicarea pe retelele sociale, in timp ce 20% aloca intre sase si zece ore saptamanal – procente asemanatoare cu cele inregistrate in 2014.
Related Posts
None