Afacerile de familie raman dinamice si adaptabile in ciuda mediului economic dificil, ingreunat de lipsa de forta de munca talentata. Acestea reprezinta 70-90% din PIB-ul global si sunt un barometru al sanatatii economiei.
Trei sferturi dintre afacerile de familie din Romania au inregistrat cresteri ale cifrei de afaceri in ultimul an financiar, dar competitia este mai intensa, iar presiunea asupra preturilor este mai mare, releva studiul PwC Family Business Survey.
Totusi, antreprenorii romani sunt mai precauti decat omologii lor la nivel global in ceea ce priveste viitorul, ei fiind preocupati mai ales de situatia economica generala si de inasprirea competitiei. Concret, 62% dintre respondentii romani se asteapta la o crestere constanta a afacerii lor in urmatorii cinci ani, iar alti 13% mizeaza pe o crestere rapida si agresiva. Nevoia de continua inovare, instabilitatea pietei, atragerea personalului cu abilitati cheie, competitia acerba si globalizarea accentuata sunt mentionate ca fiind cele mai importante provocari pentru afacerile de familie din Romania.
Ce este de facut mai departe? Pentru a continua sa creasca, afacerile de familie trebuie sa se adapteze mai repede, sa inoveze mai devreme si sa-si profesionalizeze felul in care isi desfasoara operatiunile.