Antreprenoriat

OK, și cum “profităm” de succesul primului Unicorn românesc?

Fiecare succes al UiPath, una din cele mai valoroase companii din domeniul inteligenței artificiale din lume, cu o evaluare de 7 miliarde de dolari, este aplaudat în România de fiecare dată, cel puțin în bula de business: mândria de a fi român se activează așa cum se întâmplă după un succes major al Simonei Halep. În acest context, apare întrebarea: “Cum putem profita de succesul UiPath, companie creată în România?”. Cu mențiunea că “a profita” are un sens pozitiv, vă propun patru idei constructive prin care ascensiunea UiPath poate fi “capitalizată“ la nivel de țară. Până la urmă, următoarele idei au legătură cu soluțiile de creștere a ecosistemului de business românesc.  

  1. Să vorbim mai des despre succes: PR pentru România

Am observat că mulți români nu știu exact ce este UiPath, că este o afacere începută de fondatori autohtoni în România. Chiar dacă în comunitățile de antreprenoriat și de startup-uri acest lucru este cunoscut, în plan național această informație este străină multor oameni de business. Prin urmare, cred că-i util dacă vorbim mai mult despre studiul de caz al UiPath, identificăm bazele creșterii startup-ului pornit din București, le promovăm către tineri sau doar menționăm acest studiu de caz într-un slide de power-point la un training sau conferință de business. Trebuie să explicăm cum a ajuns UiPath primul unicorn din România, adică o companie din domeniul tehnologiei evaluată la peste un milliard de dolari.

  1. Școală de internaționalizare 

Lipsa de repere și studii de caz în internaționalizare este o caracteristică pentru România, astfel încât modelul de creștere al companiei UiPath poate fi un capitol dintr-un curs mai amplu despre exporturi și extinderea globală. Un curs pentru managerii și antreprenorii români care vor să își extindă afacerile peste hotare. Să nu uităm că în privința accesului la finanțare, aceasta nu este principala problemă a firmelor românești în procesul de extindere în străinătate. Lipsa de capital este o barieră în calea internaționalizării pentru 41% dintre antreprenorii de tip intenders (care vor să se extindă peste hotare) și pentru 29% dintre antreprenorii români care s-au internaționalizat deja. În ceea ce privește barierele personale pentru antreprenorii români care au început procesul de internaționalizare, cele mai importante sunt lipsa de cunoștințe și informații despre piețele tintă și conexiunile limitate cu persoane din țara țintă.

3. Robotizare în administrația publică   

 O cale concretă de transpunere a succesului UiPath pentru viitorul Roamaniei poate fi crearea unui proiect de pilot de automatizare cu ajutorul RPA (Robot Process Automation) în administrația publică. Astfel, tehnologia UiPath ar putea fi aplicată, de exemplu, în serviciile de interacțiune cu cetățenii, gestiunea documentelor, înregistrărilor și a cazurilor din achizițiile publice.  

  1. Viitorii antreprenori din UiPath

În corporațiile din România sunt mulți profesioniști caracterizați de spirit antreprenorial. În prezent, tot mai multi foști angajați să își folosească ideile pentru a revoluționa un anumit sector. Ei își aplică ideile și expertiza acumulate fie pentru a rezolva probleme serioase cu care se confruntă momentan societatea, fie pentru a satisface o nevoie identificată pe piața liberă. Estimez, de asemenea, că vor lua naștere mai multe organizații și startup-uri locale formate din manageri și experți cu experiență anterioară în cadrul UiPath. 

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
De la capat: sa construim o cultura a esecului
The Monday Video: Bill Aulet vine in Romania

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Despre comunicare: de la presiunea “Quick wins” din guvern până la documentarea de 5 minute pentru un sincron de 20 de secunde

Mi se întâmplă să trec prin filtrul experiențelor anterioare orice idee, acțiune media, proiect nou și campanie de marketing atunci...

Close