The Venture: competitie Chivas pentru anteprenorii sociali. 5.000 de euro pusi in joc. Premiul cel mare: 1 mil. $
Antreprenoriatul social este un mod de a face afaceri privind dincolo de profit, cu obiectivul de rezolvare a unor probleme de ordin social/problemele unei societati. In opinia mea, in cazul intreprinzatorilor sociali, ar trebui sa existe, totusi, o relatie intre proiectele din antreprenoriat social si profit. Ma refer aici la activitati ale fondatorilor care sa genereze profit.
Vestea buna este ca Romania se alatura anul acesta tarilor participante la competitia globala de antreprenoriat cu impact social The Venture, lansata de Chivas. Oamenii de afaceri romani vor concura alaturi de antreprenori din toata lumea, in cursa pentru milionul de dolari pus in joc.
Din ce in ce mai mult, o noua generatie de tineri antreprenori priveste problemele sociale si de mediu ca pe oportunitati. Ei reusesc sa depaseasca granitele modelului traditional de business, estompand linia dintre profit si scop social, generand o schimbare in bine in comunitate. Chivas The Venture le acorda acestora sansa de a-si face cunoscuta viziunea la nivel global si de a schimba lumea cu ajutorul afacerii lor.
Competitia The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar si, nu in ultimul rand, de a obtine un lucru visat de multi: recunoastere internationala.
Cei 5.000 de euro pusi in joc pentru competitia locala nu reprezinta decat o etapa in drumul catre un milion de dolari care isi asteapta castigatorii in marea finala. In plus, fiecare antreprenor are ocazia sa treaca prin stagii de pregatire si consiliere si sa isi dezvolte abilitatile in afaceri. Etapa globala a competitiei The Venture, care urmeaza sa se desfasoare in perioada aprilie – iulie 2016, va insemna pentru castigator, fara niciun cost:
- experienta unui Accelerator de business in Los Angeles, unde, timp de o saptamana, se va intalni cu antreprenori din Statele Unite
- participarea la pitch-ul final de la Shanghai, locul unde va cunoaste cele mai bune business-uri cu impact social din toata lumea si isi va prezenta ideea in fata unor experti internationali in domeniul afacerilor.
- sansa sa obtina finantarea necesara indeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din intreaga lume va decide modul in care trebuie sa fie distribuiti, intre finalisti, primii 250.000$ din premiul de un milion, urmand ca restul premiului (750.000 $) sa fie acordat la finala din Shanghai.
Competitia The Venture se va desfasura in doua etape: mai intai cea locala, unde se va decide business-ul castigator din Romania si apoi etapa globala, unde vor concura cele mai bune 20 de business-uri din toata lumea.
Orice start-up, infiintat de mai putin de 3 ani si cu incasari anuale mai mici de 500.000 dolari, sau afacere aflata la nivelul de dezvoltare, avand vechime mai mare de 3 ani, dar incasari anuale mai mici de 1.000.000 de dolari, pot concura pentru titlul de cel mai bun business cu impact social.
Antreprenorii romani trebuie sa se inscrie pe site-ul www.TheVenture.com in perioada 1 septembrie – 31 octombrie, pentru a-si testa mai intai fortele in etapa locala. Dupa finalizarea inscrierilor, pe 10 noiembrie 2015, 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch. In urma acesteia, juriul competitiei va alege 5 finalisti.
Toti cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizata de Chivas The Venture. Finalistii vor trebui sa isi demonstreze abilitatile de business in cadrul a 4 probe, castigatorul fiind desemnat acela care va reusi sa convinga juriul ca merita sa reprezinte Romania la etapa globala.
Juriul este format din urmatoarele personalitati:
- Marius Ghenea, expert in domeniul antreprenoriatului si cel care a pus bazele companiilor Flamingo si FIT Distribution, fiind in prezent coordonatorul investitiilor unor fonduri de Venture Capital ale 3TS Capital Partners pentru Europa Centrala si de Est
- Andreea Esca, prezentator si realizator de televiziune la ProTv, dar si cea care a ocupat timp de 10 ani postul de Director Editorial la revista The One, in prezent ocupandu-se si de un proiect personal, site-ul AndreeaEsca.com.
- Cristian China Birta antreprenor online, consultant si blogger pe cristianchinabirta.ro, fiind totodata Managing Partner la Kooperativa 2.0, o agentie specializata in diverse actiuni care privesc si implica bloggeri.
- Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania si Republica Moldova, fiind considerat unul dintre cei mai experimentati executivi romani si avand o experienta de peste 20 de ani in cadrul unor companii renumite precum Coca Cola, Mars si, din 2005, Pernod Ricard.
Related Posts
None