În funcție de rolurile pe care le au în cadrul companiei, utilizatorii unei platforme digitale, antreprenori, administratori, manageri sau specialiști, pot avea acces la anumite funcții. Este la fel ca în organizarea unui business: delegarea dintr-o structură organizatorică trebuie transpusă în funcțiile suport disponibile într-o platformă digitală.
Totuși, de ce este important să distingem între deciziile operaționale și cele strategice, între ecranul operațional și cel strategic? Am identificat 5 motive mai jos.
1. Deciziile operaționale se referă la operațiunile zilnice ale companiei, iar un antreprenor matur nu ar trebui să fie implicat 100% în toate aceste activități.
2. Totuși, aceste decizii operaționale pot organiza mai bine o firmă sau o poate face ineficiența. Pentru a preveni acest lucru, deciziile operaționale ar trebui să fie în strânsă legătură cu deciziile strategice. Deciziile operaționale bune vor avea rezultate măsurabile, cum ar fi venituri mai mari, profituri sporite, creșterea productivității și satisfacția clienților.
3. În general, sistemele operaționale, cum ar fi procesarea comenzilor, controlul inventarului, procesarea reclamațiilor, facturarea, nu sunt semnale sau acțiuni destinate furnizării de informații strategice. Dacă avem nevoie de această capacitate de a furniza informații strategice, managerii și antreprenorii trebuie să obțină informațiile din mai multe tipuri de sisteme. De exemplu, sistemele informaționale special concepute pot oferi informații strategice pentru un antreprenor.
4. Implicarea managerilor și a specialiștilor din companie înseamnă și personalizarea dashboard-ului și a activităților dintr-o platformă digitală astfel încât aceștia să aibă instrumente și funcții special create pentru rolurile lor.
5. Antreprenorul este cel care trebuie să aibă o imagine permanentă a situației financiare a companiei, astfel încât un ecran decizional îl poate ajută zilnic pentru avea o imagine de ansamblu asupra celor mai importanți indicatori financiari.
În acest context, este foarte utilă personalizarea dashboard-ului platformei ING Business în funcție de rol. Fiecare utilizator ING Business are un dashboard personalizat. Se poate ca un proprietar de companii să nu dorească toate informațiile în dashboard, ci doar să răspundă la solicitările altor utilizator (semnare, autorizare).
În funcție de rolurile pe care le au în cadrul companiei, utilizatorii pot avea acces la anumite funcții ale platformei. Prin modulul Self Service se pot configura oricând drepturile utilizatorilor, limitele de tranzacționare și politica de semnături a companiei.
Ecran operațional – recomandat dacă aveți rol operațional, introduceți plăți în mod frecvent, verificați soldurile conturilor.
Ecran decizional – recomandat dacă aveți rol de gestionare a companiei, semnați plăți, doriți să aveți o privire de ansamblu asupra situației financiare a companiei.
Recomand aici configurarea modulului Comenzi rapide disponibil în Dashboard pentru omai mare flexibilitate și rapiditate în navigarea în aplicație.