Am analizat in cadrul proiectului Start-Up Bridge strategia de internaţionalizare a producătorului de dermocosmetice Ivatherm. Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, cu 50% mai mari decât în 2017.
Compania care produce dermatocosmetice cu apă termală de la Herculane este prezentă pe 16 pieţe, iar în alte cinci ţări produsele sub brandul Ivatherm sunt în curs de înregistrare. Află informații din materialul video de mai sus despre cele două modele de business prin care Ivatherm se internaționalizează.
„Exporturile reprezintă astăzi 40% din vânzări, dar din 2020 pieţele externe vor depăşi piaţa locală “, spune Rucsandra Hurezeanu, CEO şi fondator al companiei. Cea mai importantă regiune ca pondere a vânzărilor pentru Ivatherm este Asia-Pacific, urmată de Orientul Mijlociu şi Europa.
În opinia mea, avem nevoie de cât mai mulți antreprenori români prezenți pe piețele externe. Trebuie să susținem mai mult internaționalizarea firmelor locale! Internaționalizarea, prin construcția de lideri de business regionali, este o temă care produce valoare pentru toată lumea. Toți stakeholderii – guvernanți, consultanți, angajați – au de câștigat pe termen lung.