Comunicare

Economia creatorilor de conținut: Clubhouse, o nouă finanțare. Este abia începutul pentru Audio Economy

Trăim în epoca Clubhouse, o etapă în care managerii și antreprenorii români trebuie să devină mai autentici în comunicarea publică. Două noi tipuri de economie se dezvoltă în această perioadă, iar opinia mea este că pandemia doar le accelerează creșterea: Economia Creatorilor (The Creator Economy sau Passion Economy) și Economia Audio, bazată pe conținut vocal. Fie că va avea succes ori va eșua, Clubhouse este abia începutul pentru noua economie, “Audio Economy”.

Aplicația de audio-chat Clubhouse a atras o nouă investiție de tip Series C de la mai mulți investitori. Wow. Tranzacția ar evalua Clubhouse la aproximativ 4 miliarde de dolari după numai un an de la momentul lansării.

Suntem în pragul unei explozii creative, alimentată de o putere mai mare și de abilitatea de a genera bogăție strict în mâinile indivizilor, creatorii de conținut, dar și antreprenorii și investitorii care dezvoltă afaceri fundamentate pe crearea de conținut.

Am scris în Revista Biz: cred, de asemenea, că Economia Pasiunii (The Creator Economy) va continua să se extindă dincolo de conținut și de crearea de comunități în jurul unor oameni interesați de același domeniu și că vom vedea din ce în ce mai multe companii – unele mici, altele mari – care fac toate lucrurile pe care firmele le fac astăzi, dar cu o singură persoană. În rest, businessul va fi construit în jurul comunității și al colaboratorilor externalizați. Nu vă imaginați că vom sta cu toții într-un garaj, singuri și ne vom număra clienții izolați în living. Din contră, mă aștept să vedem o creștere naturală a comunităților, majoritatea dezvoltate pe termen lung, astfel încât ne va fi mult mai ușor să alegem să lucrăm împreună.

Doar în ultimele luni  am remarcat următoarele proiecte:

  • Clubhouse este o platformă de socializare bazată pe audio unde utilizatorii pot ascultă conversații și interviuri pe un număr mare de subiecte, a atras o investiție de tip serie C, la o evaluare de 4 miliard de dolari, și a anunțat planurile sale prin care va permite creatorilor de conținut să monetizeze direct de la audiența lor.
  • Substack, platforma de newslettere, a ajuns la pragul de 500.000 de abonați plătitori, iar cei mai mari 10 creatori de conținut din comunitate au generat venituri totale de peste
    15 milioane de dolari.
  • Twitter a cumpărat platforma de newslettere Revue.
  • LinkedIn dezvoltă în prezent serviciul Marketplaces, un rival al Fiverr și Up-work, prin care să conecteze freelancerii cu potențialii clienți.
  • A fost lansat Atelier Ventures, un fond de venture capital de 13 milioane de dolari care va investi doar în start-up-uri din sectorul Passion Economy.

Economia Creatorilor (The Creator Economy) a decolat. Este abia începutul.

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Tendinte in comunicare: conversatii digitale, intr-o piata media de …350 milioane de euro
De ce este importantă personalizarea pentru orice antreprenor: 7 exemple concrete

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
EDUCAȚIE: cât de importante sunt pentru părinți creativitatea și independența copiilor

Doar 1 din 6 părinți ar vrea că educația din primii ani de viață să însemne creativitate și independență pentru...

Close