Este evident că piața comerțului electronic crește în România, lucru vizibil în special în trendul de înființare a noilor companii specializate în acest domeniu, este una dintre concluziile studiului Termene.ro realizat cu ocazia Black Friday, cel mai mare eveniment de reduceri al anului.
La momentul actual, peste jumătate din cele aproximativ 10.000 de firme care activează în acest domeniu au fost înființate după anul 2017, având o vechime mai mică de doi ani.
În ultimii 10 ani, rata de înființare a firmelor specializate în acest tip de activitate s-a dublat de mai multe ori într-un mod tot mai frecvent. Dacă în anul 2008, în România se înființau aproximativ 250 de firme, în anul 2012 (după patru ani) numărul de înființări s-a dublat, la 500, în anul 2015 (după alți trei ani) s-a dublat încă odată, la 1.000, iar în anul 2017 (după doar doi ani) s-a dublat la 2.000 de firme nou înființate.
În anul 2016, o companie din domeniul comerțului electronic avea în medie venituri de 487 mii lei și un profit de 23 mii lei pe când în anul 2018 veniturile medii au crescut cu peste 40 mii lei (aproximativ 10%) ajungând la 529 mii lei, iar profitul mediu a crescut la 38 mii lei (aproape dublu).
În medie, atât în anul 2016 precum și în anul 2018, o firmă din acest domeniu are un singur angajat., Mai multe informații, în studiul integral.