Featured Start-Up

Tinerii din Generatia Y: intraprenori sau pe cont propriu

[dropcap]E[/dropcap]xista toate premisele ca tot mai multi tineri specialisti (mai ales cei din Generatia Y) sa plece din companii pentru a incepe lucrul pe cont propriu, ne arata Business Models Inc.

Statistici recente releva faptul ca actuala criza economica, presiunile crescute din mediul de business si, in mod special, concentrarea excesiva pe rezultate financiare determina membrii Generatiei Y sa dezvolte doua tipuri de comportamente: fie raman in companii, dar sunt «dezangajati » sau neproductivi, fie incep o afacere proprie.

«Studiile actuale arata ca aspiratiile a 48% din reprezentantii Generatiei Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta ii face foarte receptivi la intraprenoriat in organizatiile lor si, implicit, reticenti in organizatiile slab intraprenoriale», a declarat Alexandra Pode (foto), partener in cadrul Business Models Inc. CEE, care va organiza in data de 14 aprilie 2014 Workshopul Business Model You, destinat profesionistilor cu spirit antreprenorial, precum si managerilor de business si de resurse umane, care vor sa maximizeze potentialul de crestere al tinerilor specialisti.

Tinerii profesionisti cu potential intraprenorial se simt reprezentati de interesele de afaceri ale companiilor atunci cand acestea le ofera un spatiu de autonomie, ei avand nevoie sa isi confirme si sa isi manifeste unicitatea si valoarea adaugata, releva datele centralizate de Business Models Inc. CEE.

Desi caracteristicile antreprenorilor si ale angajatilor care au comportamente antreprenoriale sunt similare: spirit de initiativa, identificarea si urmarirea oportunitatilor, gestionarea resurselor si construirea aliantelor potrivite, in economii ca a Romaniei, rata activitatilor intraprenoriale a fost in 2013 de sapte ori mai mica decat a initiativelor independente, conform Global Entrepreneurship Monitor, care urmareste initiativele intraprenoriale din 54 de tari.

Datele centralizate de Business Models Inc. CEE au mai indicat doua disfunctionalitati in raporturile actuale dintre management si tinerii profesionisti :

  • prima este legata de “the blame game”, in care fiecare generatie arata cu degetul catre cealalta, in lipsa instrumentelor comune care sa sustina dialogul intre generatii.
  • a doua este focusul excesiv pe comportamente, iar asteptarile reciproce sunt exprimate mai degraba la nivel de comportamente versus o noua varianta, viabila, in care focusul este pus pe valoarea adaugata a fiecaruia si personalizarea «locului in companie».
Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Incurajarea antreprenoriatului: ce este de facut
Motive de optimism: tinerii europeni cred in UE si vor schimbare

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Cum iti vei masura viata: o carte buna despre motivatie

Daca va gasiti timp sa va dati seama care este scopul vostru in viata, eu va promit ca veti privi...

Close