Tag Archives: radu georgescu

Featured

Romanii de pe lista liderilor inovatiei: Radu Georgescu, Vladimir Oane si alte nume faine

Google anunta publicarea listei celor 100 de lideri ai inovatiei din Europa Centrala si de Est, in cadrul editiei a doua a proiectului New Europe 100 (NE100).

Proiectul NE100 este organizat de Res Publica impreuna cu Visegrad Fund, Google si Financial Times, si in cooperare cu importante institutii din aceasta regiune a Europei. Domeniile in care s-au remarcat reprezentantii Romaniei sunt variate: de la educatie si creatori de continut, la dezvoltare de aplicatii, astrofizica sau robotica.

 

Nominalizarile din Romania de pe lista NE100 2015:

  • Radu Georgescu, fondator GECAD Group

Antreprenor in sectorul tehnologiei. Dupa ce a fondat compania GECAD la inceputul anilor ‘90, a fost implicat in dezvoltarea mai multor proiecte antreprenoriale, inclusiv RAV AntiVirus si Avangate;

  • András Kapy, CEO Axosuits

Axosuits este o companie de robotica care dezvolta exo-schelete puternice, ce pot fi utilizate in diverse scopuri;

  • Cosmin Mihaiu, co-fondator MIRA Rehab

MIRA Rehab dezvolta o serie de jocuri si lectii interactive pentru diverse dispozitive, precum Kinect, cu scopul de a ajuta recuperarea medicala;

  • Paul Balogh, Cristian Dinu, fondatori Read Forward

Read Forward este un start-up care a dezvoltat primul manual digital din Romania, iar acum produce manuale utilizate pe scara larga in scoli;

  • Ramona Cordos, Codin Pop, fondatori Creative Monkeyz

Echipa Creative Monkeyz publica gratuit tutoriale video si lectii despre software de grafica, design, montaj si modelare 3D;

  • Stefania Druga, fondator HacKIDemia

Hackidemia este o retea globala care dezvolta seminarii si kit-uri care ajuta copiii sa rezolve diverse provocari prin curiozitate, joaca si empatie;

  • Eduard Alexandrian, co-fondator SafeDrive

SafeDrive este o aplicatie romaneasca, care recompenseaza soferii care nu folosesc telefonul in timp ce conduc;

  • Aurora Simionescu, astrofizician

Aurora Simionescu a facut parte dintr-un grup de cercetatori care au observat pentru prima oara unul dintre filamentele de gaz care leaga grupurile de galaxii. Existenta acestor filamente a fost dedusa teoretic in urma cu zece ani;

  • Dan Ciotu, Dragos Ilinca, Vladimir Oane, fondatori UberVu

UberVu este o platforma de tip „social analytics”, care analizeaza datele de pe bloguri, forumuri si retele sociale si ofera informatii pe baza carora se pot lua decizii de business;

Lista NE100 a fost creata ca parte a unei campanii care are ca scop promovarea inovatiei in Europa Centrala si de Est, prin evidentierea celor care sunt motorul schimbarilor pozitive in societate. Inovatorii din lista NE100 au fost selectati de organizatori pe baza propunerilor si sugestiilor venite de la organizatiile partenere in acest proiect. Categorii nominalizarilor sunt: afaceri, stiinta, media si cultura, societate si politica. Lista completa a celor 100 de inovatori din Europa Centrala si de Est este disponibila la http://ne100.org/.

Intre cei 100 de vectori ai schimbarii din Europa Centrala si de Est se regasesc persoane care utilizeaza noile tehnologii pentru a crea noi modele in cultura, politica, afaceri, stiinta si activitati sociale. Majoritatea sunt antreprenori (50%) sau activisti si politicieni (32%).

 

 

Read More
Antreprenoriat Featured

Cel mai cunoscut antreprenor roman in randul studentilor: Ion Tiriac

Printre studentii romani, cea mai mare notorietate ca antreprenor o detine Ion Tiriac, urmat de Marius Ghenea, antreprenor in serie si business angel, si Dragos Anastasiu (Eurolines), releva un studiu reali­zat de EY Romania si de ASE Bu­curesti.

In cazul antreprenorilor straini, Steve Jobs este devansat ca notorietate de Bill Gates in randul tinerilor romani.

Antreprenori

 

Pe lista intreprinzatorilor cunoscuti in randul studentilor de la facultatile cu profil economic se mai numara Camelia Sucu (Class Living), Radu Georgescu (creatorul GECAD), Dinu Patriciu, Ru­xandra Hurezeanu (Ivatherm).

Read More
Featured

O punte de legatura intre generatii

[dropcap]A[/dropcap]m incheiat sezonul conferintelor de business cu ultimul eveniment din 2013, unul mai relaxat pentru noi: Gala Wall-Street.ro “Premiantii generatiei tale”.

Proiectul galei are la baza urmatorul concept: crearea unei punti de legatura intre doua generatii. Am acordat 10 premii catre doua categorii de premianti: pe de o parte, cei din prima generatie de business si, pe de alta parte, cei din noua generatie. Membrii juriului (30 de oameni faini) au fost din “cealalta” generatie.

Cele doua fotografii de mai jos arata cel mai bine doua dintre obiectivele evenimentului nostru:

O punte de legatura intre generatii

O punte de legatura intre spatiul academic/economisti si mediul privat

 

Ca headline, mi-a placut interventia lui Radu Georgescu: “Toata lumea m-a intrebat anul acesta de ce imi vand afacerile. Mi se pare atat de misto sa creezi ceva incat nu ma pot abtine. E minunat ca acel ceva la care te-ai gandit tu intr-o noapte si ai creionat pe o hartie se transforma in ceva pentru care altcineva este dispus sa dea banii. Imi pare bine si ca tinerii sunt adusi in prim plan. Probabil ca inseamna ca oamenii s-au saturat sa ii vada peste tot pe veterani”.

Fotografii: Mircea Dragos

Read More
Antreprenoriat Featured

Top 50 antreprenori: cum arata intreprinzatorul ideal

[dropcap]A[/dropcap]m vazut acum arata top 10 al antreprenorilor romani, potrivit unui  studiu Biz si Unlock Research: Camelia Sucu, Florin Talpes, Radu Georgescu, Dan Sucu, Jean Valvis, Dragos Petrescu, Familia Paval, Marius Ghenea, Cristina Batlan si Dragos Anastasiu.

Top 10 reuneste antreprenori renumiti, cu businessuri la randul lor extrem de cunoscute. Multi dintre ei au fost prezentiin media in ultima vreme (Marius Ghenea, Dan Sucu, Cristina Batlan, Camelia Sucu, Dragos Atanasiu), altii au businessuri de succes care s-au dezvoltat puternic in ultimii ani (Softwin, GECAD, Valvis Trading, Dedeman, Caru’ cu Bere & City Grill).

Sa extindem ierarhia: top 50 antreprenori include, de asemenea, nume fresh ca Liviu Dumitrascu sau Iulian Stanciu, asa cum reiese din clasamentul de mai jos.

 

Unul dintre obiectivele studiului a fost realizarea unui portret al antreprenorului ideal in viziunea romanilor. Ingredientele de baza ale antreprenoriatului in general, recunoscute si in Romania, sunt Viziunea si Actiunea, ambele fiind identificate in proportie de 12% ca atribute ale antreprenorului ideal. Atributele dezirabile si diferentiatoare sunt Competenta (10%) si Consecventa (10%).

Studiul mai arata ca antreprenorul ideal ar trebui sa fie Flexibil pe termen scurt (9%), dar fidel unei Gandiri strategice pe termen lung (9%), sa se adapteze pe moment fara sa se abata de la strategia de dezvoltare a businessului. Si nu in ultimul rand, trebuie sa aiba Pasiune (7%), Curaj (6%), Idei (5%) si Implicare permanenta in businessul sau (5%).

Cum a fost realizat studiul? Specialistii Unlock au stat de vorba cu “gulere albe” care interactioneaza in diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala. Domeniile de activitate ale respondentilor au fost foarte variate: marketing, comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati, consultanti, publicitate, branding, PR).

Read More
Featured

Avangate, vanduta catre Francisco Partners: cele 5 tranzactii care il fac pe Radu Georgescu cel mai tare antreprenor roman

[dropcap]R[/dropcap]adu Georgescu este, in opinia mea, de astazi cel mai tare antreprenor din Romania. Am stat de vorba cu multi oameni despre cei mai “cool” antreprenori din Romania. “Care ti se pare cel mai tare om din antreprenoriatul romanesc?”, “Cine este cel mai fain antreprenor cu care ai comunicat sau alaturi de care ai lucrat?” – acestea sunt doar cateva intrebari pe care le aud sau le adresez frecvent.

Raspunsul meu la aceste intrebari este categoric abia de astazi : Radu Georgescu.

Context

Avangate, lider in piata de solutii eCommerce pentru producatori de software, SaaS si servicii cloud, anunta achizitionarea companiei de catre Francisco Partners, o entitate de private equity din Statele Unite axata pe tehnologie.

Pornind de la investitia romaneasca initiala, Avangate a cunoscut o crestere rapida, castigand increderea a peste 3.000 de producatori de software si servicii cloud din mai mult de 100 de tari. In ultimii cinci ani, compania s-a bucurat de o evolutie accelerata, construindu-si o prezenta puternica in Statele Unite si Asia, tehnologia Avangate beneficiind de o popularitate ridicata in randul clientilor importanti de renume mondial.

Pana astazi Radu Geogescu fusese deja implicat in patru tranzactii de anvergura: vanduse catre Microsoft, 3TS Capital Partners si Naspers. Sa le numim generic „loviturile din viata unui antreprenor”:

Prima lovitura, in 2004: Radu Georgescu devine un nume puternic in grupul select al antreprenorilor din IT dupa ce a vandut antivirusul RAV pentru Microsoft.

A doua lovitura, in 2007: antreprenorul vinde catre TS Cisco Growth Fund III si fondul de investitii Global Finance 11,76% din actiunile producatorului de solutii de mesagerie electronica Gecad Technologies /Axigen pentru doua milioane de euro.

A treia lovitura, in 2010: vinde  83% din actiunile companiei furnizoare de servicii de plata online cu cardul Gecad ePayment International catre grupul Allegro, parte a gigantului media sud-african Naspers.

A patra lovitura, in 2011: cedeaza fondului de investitii 3TS Capital Partners un pachet minoritar din Avangate pentru 4 milioane de euro.

A cincea lovitura: cea anuntata in urma cu cateva minute, exitul catre Francisco Partners. 🙂

Vanzarea Avangate este particulara intrucat pasii urmati de Radu Georgescu pana la indeplinirea acestui obiectiv reprezinta o premiera pentru un antreprenor roman:

Primul pas: antreprenorul a vandut pentru 4 milioane de euro un pachet minoritar catre fondul de investitii 3TS Capital Partners.

Al doilea pas: suma a fost folosita pentru dezvoltarea operatiunilor companiei in America de Nord si Europa, dar si pentru investitii in tehnologie.

Obiectivele managementului Avangate erau sa ajunga la tranzactii de aproximativ un miliard de dolari in 2015-2016 si de a se lista pe Nasdaq in 2014. Compania are cateva mii de clienti (companii de soft) din toate lumea, iar modelul de business presupune perceperea unui comision din valoarea produsului vandut de o anumita companie de software prin intermediul platformei sale. Cifra de afaceri a companiei nu este publica la Ministerul de Finante, Avangate avand sediul in Olanda (unde depune si datele financiare), insa in vara anului 2011, Carmen Sebe, directorul operational al Avangate, spunea ca pana la finalul anului 2012 procesatorul ar putea ajunge la afaceri de 100 de milioane de dolari (aprox. 72 milioane de euro).

Radu Georgescu a dus afacerile sale la un nivel superior, iar detaliile de mai sus formeaza o poveste de succes, probabil cel mai fain story din antreprenoriatul romanesc.

 

Read More
Antreprenoriat Featured

7 tipuri de antreprenori: tu ce spirit de initiativa ai?

[dropcap]A[/dropcap]sistam in prezent la o revolutie a microafacerilor, un mod de a-ti construi o viata prospera printr-un business profitabil condus de obicei de o singura persoana cu un capital foarte redus.

Fie ca vorbim despre antreprenori sau despre simpli angajati, fiecare dintre noi avem un profil de intreprinzator. Antreprenorul roman a crescut in ultimii ani, s-a maturizat alaturi de alti intreprinzatori, astfel incat au aparut tot mai multe noi exemple de succes.

Daca pana acum patru-cinci ani erau scosi doi-trei oameni in fata tot timpul, intre timp au mai aparut noi oameni care activeaza in companiile lor si pe pietele internationale. Cu cat mai multi, cu atat mai bine! Au aparut evenimente si oportunitati de networking. In acelasi timp, se contureaza mai multe profiluri ale antreprenorului roman. Am identificat sapte tipuri antreprenoriale care nu se exclud si in care va puteti regasi acum sau in viitoarele actiuni pe cont propriu.

Visatorul. Este intreprinzatorul care stie ce vrea inca de la inceput, mai exact stie ce il motiveaza inainte sa lanseze un proiect pe cont propriu. Viseaza la lucruri concrete si palpabile. In urma cu doua decenii ani, cand a lansat Gecad Net, compania care a pus bazele actualului grup Gecad, Radu Georgescu visa la o vila cu piscina, precum vazuse in serialul Dallas. De-a lungul anilor a fost implicat in mai multe tranzactii in IT, prima a fost vanzarea in 2003 a tehnologiei RAV Antivirus catre Bill Gates, iar in ultimul timp este tot mai prezent in proiecte de antreprenoriat. “Visatorul” isi gaseste mai usor propriul drum in viata si identifica singur raspunsul la aceasta intrebare. Pentru unii “visatori”, poate fi mai bine sa continue businessul parintilor, pentru altii sa inceapa o afacere noua. Nu o sa vezi niciodata un visator care sa primeasca de-a gata banii pentru propriul business, o masina sau o casa, ci vor construi viata lor asa cum si alti antreprenori de succes si-au creat-o pe a lor si asa vor fi mult mai satisfacuti de ceea ce obtin ei.

Independentul. Antreprenorul autonom 100% este cel care crede ca majoritatea planurilor de afaceri nu valoreaza nici cat Excel-ul in care sunt scrise. Acesta considera planul de business o colectie de vorbe goale si apreciaza ca spatele unui servetel este suficient pentru a descrie strategia businessului propriu. “Independentul” manifesta continuu o mentalitate antreprenoriala, nu una de angajat. Daca nu ati ajuns inca la modul antreprenorial de gandire, o puteti face in timp ce veti pregati propriul plan de business. Doar ca “independentul”, adica cel care isi asuma statutul de sef si de coloana vertebrala a afacerii, detesta predictibilitatea si pregatirea fiecarui pas in parte, preferand mereu spatele unui un servetel in fata unor tabele in Excel. 

Antreprenorul pro-esec. El incurajeaza greseala ca optiune, este optimist, adica face parte din cei 50% dintre antreprenori care sunt de parere ca societatea si cultura romaneasca este incurajatoare pentru ei, insa nu se gaseste in grupul celor care spun ca esecul este perceput ca o oportunitate de invatare (12%). Acest tip de antreprenor considera, potrivit Ernst&Young, ca esecul nu este un obstacol pentru viitoarele proiecte de afaceri si nici macar un indicator al lipsei competentelor. Mai mult, percepe antreprenoriatul prin raportarea la orice pericol posibil, argumentul esential fiind ca antreprenoriatul nu-i pentru oricine, astfel incat este impus sa va intelegeti bine aversiunea la risc chiar inainte de a incepe sa sperati ca va puteti arunca in afaceri. Antreprenorul pro-esec a invatat  sa accepte insuccesul, l-a luat ca atare, ca ceva natural si firesc. A inteles pe propria piele ca inovatia ia nastere mai ales in organizatiile care isi asuma riscuri dupa ce si-a rafinat calitatea de a merge mai departe.

Antreprenorul din Generatia Net. Principala caracteristica a generatiei de fata, formata din tinerii care nu au mai mult de 30 de ani, este faptul ca ea e prima care a crescut digital. Scufundat in biti, acest tip de antreprenor percepe digitalul ca parte integranta a mediului sau natural. Asa cum reiese dintr-o cercetare publicata in cartea “Generatia Net”, intreprinzatorii digitali sunt mai inteligenti, mai rapizi si mai tolerant cu diversitatea decat predecesorii lor. In acelasi timp, sunt foarte preocupati de dreptate si de problemele cu care se confrunta societatea din care fac parte. Acesti tineri incep sa transforme toate institutiile vietii moderne. De la locul de munca la piata, de la politica la educatie si pana la familie, unitatea de baza a oricarei societati, ei “inlocuiesc o cultura a controlului cu o cultura a performantei”. Si Romania are reprezentanti ai acestui tip de antreprenori (Vladimir Oane, uberVU sau Emi Gal, Brainient): sunt tineri, au idei si au ales Internetul ca tribuna pentru a le face cunoscute. Intocmesc cu constiinciozitate planuri de afaceri, le pun in aplicare si le dezvolta in asteptarea profitului. In ultimii ani, “noul val” din Internetul romanesc a devenit tot mai galagios.

Familistul. Inainte de toate, antreprenorii cred in familiile lor. Chiar daca unele se destrama, familiile antreprenorilor formeaza una din temeliile succesului profesional. Mai ales in faza de inceput a afacerii, membrii familiei sunt cei mai apropiati suporteri ai unui antreprenor. Indreptarea catre cei apropiati a facut sa creeze multe business-uri de familie, inclusiv in Romania. Le cunoastem cu totii, sunt sute de afaceri de familie de succes, printre care se remarca Dedeman, Medlife sau FanCourier. Acestea au reusit sa aiba succes si in conditii vitrege, deoarece au o alta strategie fata de marile corporatii. Insa, avem si povesti cu oameni care isi incep singuri microafacerile, fara investitii, fara angajati, dar cu o idee bine definita despre ceea ce fac. Sa luam exemplul lui Carmen Pisica, care la 30 de ani a pariat, alaturi de sotul sau, pe o afacere in care piata de desfacere este destul de greu de castigat: o ferma de prepelite. Inainte de a investi intr-o ferma de prepelite Carmen Pisica lucra ca agent de vanzari, in timp ce sotul sau era angajat la un service auto din Braila. Au inceput sa creasca prepelite in urma cu trei ani din dorinta de a avea un venit suplimentar. Afacerea a inceput cu 70 de oua, puse la incubat, ulterior achizitionand in doua transe cate 500 de pui de o saptamana, din care la maturitate nu au mai ajuns decat 400 de femele. Investitia initiala a fost de aproximativ 1.000 de euro, suma alocata construirii unor maternitati de crestere, custi si rastele.

Carieristul cu vocatie. Acest antreprenor conduce o companie antreprenoriala de tip vocatie, construita in jurul unei pasiuni si prin aceasta companie intreprinzatorul a gasit un mod de a-si finanta si trai preocuparile placute. Cuvantul cheie nu e cresterea, nu e profitul ci e bucuria. Desigur ca nu se impotriveste nimeni cresterii sau profitului dar nu pentru asta a fost deschisa firma. Potrivit trainerului Octavian Pantis, specialist in time-management, compania construita pe anumite aptitudini poate evolua in timp in trei directii, iar una dintre ele este compania de tip cariera, daca exista o nevoie reala pentru serviciile companiei respective si daca antreprenorul preda fraiele in mainile unor manageri ambitiosi. Cele mai multe companii multinationale au fost, la origini, companii de tip vocatie, a unor oameni precum Thomas Edison, Bill Hewlett, Bill Gates, colonel Harland Sanders si multi altii. In Romania, spre exemplu, perioada 2004-2008 a cunoscut o explozie de companii antreprenoriale de tip cariera. Sa crestem, sa ne extindem, sa facem, sa ne miscam.

Antreprenorul designer. Spre deosebire de tipul mestesugar (care dezvolta ceva deja existent), intreprinzatorul de tip designer gandeste produsul sau serviciul avand consumatorul in centru. El construieste aceste lucruri pornind de la intrebarea daca acestea vin cu adevarat in intampinarea nevoilor clientilor sai. Indiferent insa de tipul de antreprenoriat pe care cineva il alege, trebuie sa aiba in vedere ca fara Internet nu va avea succes. In plus, viitorul antreprenor de tip designer isi depaseste barierele de limba, afacerile construindu-se acum la o scara globala. El nu mai poate face un business fara Internet, nici macar o covrigarie. Antreprenoriatul nu este numai despre bani, ci si despre ce pot sa fac eu mai bine, acel lucru unde eu am un avantaj fata de ceilalti, care este identitatea mea.

 

Read More
Featured

Venture Mentoring: intalneste-l pe Radu Georgescu

[dropcap]A[/dropcap]ntreprenorii din domeniul tehnologic care sunt interesati sa afle cum isi pot extinde afacerea la nivel international se pot intalni pe 6 februarie cu Radu Georgescu, fondator si presedinte al grupului de companii Gecad, in cadrul programului Venture Mentoring, organizat de Fundatia Venture Connect.

Intalnirea are loc are loc pe 6 februarie, incepand cu ora 15.00, la sediul Fundatiei Post-Privatizare si are ca tema ”Expansiunea unei afaceri pe piete internationale”.

Venture Mentoring este un program prin care un mentor al VentureConnect, fundatia care organizeaza acest program, se intalneste bilunar cu antreprenorii care au nevoie de raspunsuri si solutii la problemele de business pe care le intampina. Temele abordate sunt diverse, printre acestea numarandu-se subiecte legate dezvoltarea businessului, dezvoltare de produs, marketing si comunicare, proprietate intelectuala, procesul de finantare si exit.

Prima intalnire din acest an isi propune sa dezbata subiecte printre care: expansiunea unei afaceri pe piete internationale, identificarea parteneriatelor strategice, depasirea barierelor culturale, structurarea afacerii, strategie, procesul de finantare, precum si modelul de finantare.

 

Read More