Featured

Smart PR? O idee buna: Samsung deschide Muzeul Inovatiei

Au trecut mai mult de sapte ani de cand Apple a lansat primul iPhone si a reconfigurat asteptarile noastre cu privire la ce inseamna un telefon. Steve Jobs a avut dreptate: competitia a avut nevoie de sapte ani sa prinda din urma modelul iPhone. Fara indoiala, HTC One si Samsung Galaxy S5 sunt rezultate ale inovatiei pe piata telefoanelor inteligente, iar mutarile Samsung arata inclinarea companiei spre inovatie. Cea mai recenta miscare a producatorului coreean este lansarea unui Muzeu al Inovatiei in orasul Suwon din Coreea de Sud. (By the way, Coreea de Sud este cea mai inovativa tara din lume, conform Bloomberg).

Vizitatorii Samsung Innovation Museum pot admira, intr-un spatiu de 11.000 de metri patrati, istoria bogata a dispozitivelor electronice, de la creatiile lui Michael Faraday, Thomas Edison, ori inventiile lui Graham Bell, pana la inovatiile tehnologice din zilele noastre. Muzeul este organizat in trei mari zone de interes: prima sala este numita “The Age of Inventors” si surprinde inovatia din secolele 18 – 20; a doua, „The Age of Industry Innovation”, cuprinde, printre altele, inventarea tranzistorului si istoria semiconductorilor; a treia sala,“The Age of Creation”, este dedicata, potrivit WSJ, viziunii Samsung despre viitor.

samsung2

Lansarea Innovation Museum are loc cu ocazia aniversarii a 45 de ani de la fondarea Samsung si, potrivit site-urilor de tehnologie, muzeul prezinta peste 150 inventii si produse ale producatorului sud-coreean, dar si cateva produse ale rivalilor sai.

Muzeul reprezinta nu doar un eveniment relevant pentru propovaduirea ideii de inovare, ci si o miscare buna de PR. In primul rand, sunt cunoscute criticile constante care sustin ca succesul Samsung se bazeaza mai ales pe fondul copierii unor produse ori tehnologii si mai putin datorita inovarii (vezi discutiile despre designul Galaxy Tab). In al doilea rand, sunt celebre disputele dintre Apple si Samsung cu privire la furturile de inventii si patente. In al treilea rand, Samsung ocupa in mod constant pozitia secunda in majoritatea ierarhiilor cu cele mai inovative companii (locul II, dupa IBM, in functie de patente; locul II, dupa Apple, conform unui studiu Boston Consulting Group), astfel incat lansarea unui muzeu diferentiaza compania, la nivel de imagine, fata de principalii competitori.

Fotografii: Samsung Tomorrow.com

 

 

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Legatura dintre internationalizare si incredere: profilul firmelor care exporta
Companiile din Romania au pierdut 90.000 de salariati

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
30 de lucruri mici cu bucurii mari care-mi inveselesc inima

Acum vreo sase ani am citit in Dilema un articol care mi-a ramas in minte. Era un “joc”, o lista...

Close