Inovatia in business este una dintre cele mai importante preocupari pentru afacerile de familie din Romania, potrivit unui studiu PwC.
• Importanta inovarii. Afacerile de familie din Romania considera ca le este mai dificil sa fie competitive in actualul context economic si sunt constiente de nevoia de a tine pasul cu schimbarile intr-un mediu din ce in ce mai fluid si disruptiv, unde inovatia este cheia, insa disponibilitatea competentelor este limitata iar competitia este tot mai agresiva.
• Nevoia de profesionalizare devine din ce in ce mai mult o preocupare centrala a afacerilor de familie. Importanta profesionalizarii modului in care acestea opereaza – de la sisteme si proceduri, pana la conducerea companiei – a crescut fata de editia anterioara a studiului, in conditiile accentuarii presiunii asupra preturilor, cresterii costurilor si influentei mega-tendintelor care schimba mersul economiei globale. Profesionalizarea afacerii trebuie insotita si de o „profesionalizare” a familiei si a raporturilor acesteia cu compania.
• Planificarea succesiunii. Exista o dinamica a „factorului familie” care poate avea un impact major asupra companiei, impact care pare sa fie ignorat deocamdata de catre o parte din afacerile de familie. Unul dintre aspectele principale in ceea ce priveste „factorul familie” se refera la abordarea succesiunii.
Afacerile de familie din Romania se afla intr-una dintre cele mai importante etape ale evolutiei lor din 1989 pana in prezent – primul schimb de generatii, care se va finaliza fie prin transferul catre noua generatie, fie cu vanzari si chiar disparitii de companii.
“Antreprenoriatul romanesc parcurge una dintre cele mai importante etape ale evolutiei sale din 1989 pana in prezent – primul schimb de generatii. Aceasta etapa se va finaliza fie cu pastrarea afacerii in familie (transferul catre noua generatie), fie cu vanzari si, din pacate, chiar cu disparitia unor companii. Proportiile acestor transformari sunt greu de anticipat, insa cu siguranta vom vedea povesti de succes, dar si drame”, a declarat Ionut Simion, Partener PwC Romania.
Afacerile de familie din Romania considera ca le este mai dificil sa fie competitive in actualul context economic si sunt constiente de nevoia de a tine pasul cu schimbarile intr-un mediu din ce in ce mai fluid si disruptiv, unde inovatia este cheia, insa disponibilitatea competentelor este limitata iar competitia este tot mai agresiva.