Realitatea virtuala (VR) va genera primul miliard de dolari in 2016, potrivit celei de-a 15-a editii a raportului global Deloitte TMT Predictions 2016. Aproape 700 de miloane de dolari vor fi generate din vanzari de hardware, restul fiind generat de continut. Potrivit estimarilor, vanzarile de dispozitive VR se vor ridica in acest an la 2,5 milioane si 10 milioane de jocuri.
Generatia Y s-ar putea sa nu fie generatia post-PC
Desi generatia Y reprezinta generatia telefoanelor inteligente, segmentul cu varsta intre 18 si 24 de ani va fi generatia cea mai pro-PC dintre toate grupele de varsta in 2016, mai arata raportul Deloitte. Conform unei analize realizate de firmele membre Deloitte, peste 85% dintre tinerii apartinand generatiei Y din 13 tari dezvoltate au avut acces la laptop in 2015.
Concluzii ale raportului Deloitte TMT Predictions 2016:
Tehnologie
- Femeile in sectorul IT: educatia conteaza, dar mai e ceva – Pana la sfarsitul lui 2016 mai putin de 25% din joburile din IT din tarile dezvoltate vor fi detinute de femei. Aceasta cifra este aproximativ aceeasi ca in 2015 si s-ar putea sa fie chiar mai mica.
- Tehnologiile cognitive genereaza software mai bun pentru companii – In 2016, peste 80 din primele 100 de companii de software vor detine tehnologii cognitive integrate in produsele lor, cu 25% mai mult fata de 2015.
- Comertul tactil: cumparaturile online prin intermediul dispozitivelor mobile prind avant – Numarul de utilizatori care folosesc un sistem de plata pentru a face cumparaturi de pe dispozitivele mobile (telefoane inteligente si tablete) va creste cu 150% pana la 50 milioane de utilizatori in 2016. Comertul tactil ii ajuta pe retaileri sa exploateze folosirea pe scara tot mai ridicata a dispozitivelor mobile in accesarea site-urile, unde tranzactiile sunt limitate din cauza proceselor de plata laborioase.
- Grafenul: in faza de cercetare, roadele in urmatoarea decada– Valoarea totala a pietei materialelor din grafen va ajunge la cateva zeci de milioane de dolari, cheltuielile din acest an cu cercetarea si dezvoltarea vor fi la nivelul a sute de milioane de dolari. Pe termen mediu, grafenul va putea fi utilizat pentru produse valorand mai multe miliarde de dolari anual, dar e posibil sa dureze decenii pana cand se va atinge potentialul acestui material.
Media
- Aplicatii mobile pentru blocarea reclamelor– Doar 0,3% dintre posesorii de dispozitive mobile vor folosi o aplicatie pentru blocarea reclamelor pana la sfarsitul anului. Acest lucru ar putea pune in pericol mai putin de 100 de milioane de dolari reprezentand 0,1% din piata mobila de advertising (telefoane inteligente si tablete) ce valoreaza 70 miliarde USD.
- Jocurile pe dispozitive mobile: in top, dar mai putin profitabile– In 2016, telefoanele inteligente si tabletele vor genera venituri de 35 miliarde USD, cu 20% mai mult decat in 2015, devenind platforma principala de pe care se vor derula jocuri. In acelasi timp, veniturile din jocurile pentru PC sunt estimate la 32 miliarde USD, iar cele pentru console 28 miliarde USD, cu doar 5%-6% fata de anul anterior. Cu toate acestea, media veniturilor obtinute din jocuri derulate pe orice tip de platforma nu va varia semnificativ.
- eSports: o piata mai mare, dar mai mica decat ne-am astepta– Sporturile online vor genera, in 2016, venituri globale de 500 milioane USD, cu 25% mai mult fata de 2015, si, probabil, vor avea o audienta regulata si ocazionala de pana la 150 milioane de persoane. Aceste venituri sunt doar o fractiune din veniturile ligilor principale de sport cum sunt Liga europeana de fotbal, Liga din Statele Unite ale Americii, cea de baschet, baseball sau hochei pe gheata, cu venituri intre 4 si 30 miliarde USD.
- Fotbalul european marcheaza 30 miliarde USD– Piata europeana de fotbal va atinge venituri de 30 miliarde USD in 2016/2017, cu un plus de 8 miliarde USD fata de 2011/2012.
- Premiul pentru venituri stabile de box-office in era digitala merg la… – In 2016 veniturile cinematografelor din SUA si Canada vor scadea cu aproape 3% pana la 10,6 miliarde USD, cu aproximativ 1,3 miliarde bilete de cinema vandute.
- Televiziunea americana: eroziune, nu implozie – In 2016, piata TV traditionala din SUA, cea mai mare din lume, estimata la 170 miliarde USD in 2016, se va confrunta cu eroziune in cel putin cinci planuri: numarul de abonati la televiziunea cu plata; penetrarea televiziunii cu plata in randul populatiei; valoarea medie a facturii lunare la televiziunea cu plata; consumatorii care vor trece la folosirea antenei TV; vizualizarea si inregistrarea programelor in timp real de catre intreaga populatie, dar in special de catre segmentul de populatie cu varste intre 18-24 ani.