Discutam mult despre implicarea “serviciilor” din media si politica. O dezbatere fara rezultat, in opinia mea. Propun, in cotrapondere cu aceasta discutie care are iz electoral, o dezbatere despre viitorul serviciilor in Romania. Ma refer la serviciile de toate felurile cu care ne confruntam ca furnizori si ca beneficiari.
Potentialul de crestere pe zona de servicii este enorm: un sfert dintre romani spun ca nu au primit niciodata un serviciu de calitate superioara, ale carui atribute principale sunt rapiditatea livrarii, politetea celui de la care este achizitionat, posibilitatea de a alege din mai multe optiuni si beneficiile suplimentare, releva un studiu Customer Focus si EY.
Mixul format din cele patru atribute cele mai importante ale unui serviciu de calitate superioara este dificil de regasit in oferta de servicii din Romania, avand in vedere ca doar 15% dintre respondentii la chestionar considera ca au primit un serviciu exceptional in ultimele 6 luni.
“Dintr-o perspectiva B2B, analizarea si evaluarea furnizorilor sunt considerate ca fiind cea mai importanta actiune pentru a te asigura ca si companie ca ai parte de cele mai bune servicii. Colectarea de referinte despre furnizori este de abia a treia optiune printre respondenti, dupa analizarea si evaluarea furnizorilor si analiza pietei. Aceasta analiza demonstreaza cresterea sofisticarii consumatorului roman, iar aceasta tendinta va deveni si mai vizibila in anii care urmeaza”, spune Elena Badea, director de marketing al EY Romania.
Totusi, in ultimele sase luni, 27% dintre respondentii din Timis spun ca au primit cel putin un serviciu pe care il considera superior, podiumul fiind completat de cei din judetele Brasov si Cluj cu 23% respectiv 17%.