Tag Archives: elena badea

Featured

Note informative pentru servicii mai bune

Discutam mult despre implicarea “serviciilor” din media si politica. O dezbatere fara rezultat, in opinia mea. Propun, in cotrapondere cu aceasta discutie care are iz electoral, o dezbatere despre viitorul serviciilor in Romania. Ma refer la serviciile de toate felurile cu care ne confruntam ca furnizori si ca beneficiari.

 
Potentialul de crestere pe zona de servicii este enorm: un sfert dintre romani spun ca nu au primit niciodata un serviciu de calitate superioara, ale carui atribute principale sunt rapiditatea livrarii, politetea celui de la care este achizitionat, posibilitatea de a alege din mai multe optiuni si beneficiile suplimentare, releva un studiu Customer Focus si EY.

atributele serviciilor superioare
Mixul format din cele patru atribute cele mai importante ale unui serviciu de calitate superioara este dificil de regasit in oferta de servicii din Romania, avand in vedere ca doar 15% dintre respondentii la chestionar considera ca au primit un serviciu exceptional in ultimele 6 luni.

“Dintr-o perspectiva B2B, analizarea si evaluarea furnizorilor sunt considerate ca fiind cea mai importanta actiune pentru a te asigura ca si companie ca ai parte de cele mai bune servicii. Colectarea de referinte despre furnizori este de abia a treia optiune printre respondenti, dupa analizarea si evaluarea furnizorilor si analiza pietei. Aceasta analiza demonstreaza cresterea sofisticarii consumatorului roman, iar aceasta tendinta va deveni si mai vizibila in anii care urmeaza”, spune Elena Badea, director de marketing al EY Romania.

Cand ai primit ultima data servicii superioare

Totusi, in ultimele sase luni, 27% dintre respondentii din Timis spun ca au primit cel putin un serviciu pe care il considera superior, podiumul fiind completat de cei din judetele Brasov si Cluj cu 23% respectiv 17%.

Read More
Featured

10 resurse utile pentru cei interesati de inovatie

Diversitatea si actualitatea subiectelor despre inovatie sunt atat de alerte, incat recomandarile mediului de business sunt de bun augur atunci cand vrem sa aprofundam anumite concepte ori tendinte despre inovare. In acest sens, i-am rugat pe participantii unei dezbateri interesante despre inovatie sa ne recomande anumiti autori sau vorbitori relevanti.

1. Alexandru Stefanescu, project manager in cadrul Romtelecom, propune cartea lui Ken Robinson, “Out of our minds”.

Alexandru are o viziune interesanta despre inovatie: in primul rand, incearca sa o defineasca prin barierele care stau in calea dezvoltarii procesului inovational in organizatii. In al doilea rand, el crede foarte mult in rolul culturii organizationale pentru a implementa in mod eficient un proces de inovatie. “Degeaba incerci sa fii inovativ fara sa ai un cadru organizational deschis fata de inovatie. Daca dezvolti produse fara viziune, nu ai nimic de castigat. Totodata, un team-leader, numit pe baza de senioritate si nu in functie de creativitate si inovatie, poate constitui un mare impediment.”

inovatiews

2. Recomandarea Alexandrei Pode, cofondator al Impact Hub Bucharest, este Business Model Generation (businessmodelsinc.com/our-book/ ). Desi nu este direct legata de inovatia in business, cartea are o mare influenta asupra ei prin calitatea conversatiilor strategice.

3. De asemenea, Alexandra Pode recomanda Moments of Impact (momentsofimpactbook.com/), o carte proaspat aparuta, scrisa de Lisa Kay Solomon. In opinia Alexandrei Pode, cultura organizationala are nevoie, in primul rand, de un cadru. “Un cadru in care oamenii se intalnesc si care ii poate ajuta sa intre intr-o alta cutie. Inovatia, un proces de trial&error continuu, tine foarte mult de caile prin care aceasta genereaza valoare.”

4. Silvia Ion, director executiv al Pharma Business Solutions, recomanda o lucrare scrisa de Steve Shapiro, cea mai apreciata carte a lui: “Best practices are stupid”.

5. Speakerul si autorul preferat in domeniul inovatiei al lui Razvan Nanulescu (sales & marketing manager Abbvie) este Ken Segall, ex-Creative Director la Apple (parintele brandurilor ”ï”), pe care Razvan a avut privilegiul sa-l urmareasca anul trecut in decembrie la San Diego. Ken Segall este autorul cartii “Insanely Simple”. Motivul acestei propuneri? Pentru ca vorbeste cu extrem de multa simplitate despre…simplitate…un ingedient esential si deseori ignorat, in inovatie!

6. Elena Badea, head of market enablement EY, ne propune “24/7 innovation”, o alta carte scrisa de Steve Saphiro. “Intr-o perioada in care schimbarea este singura constanta, organizatiile invata JAZZ. Ce vreau sa spun cu asta? Agilitatea devine cerinta a modelului operational, iar companiile trebuie sa poata implementa ceea ce muzicienii de jazz au ca particularitate apreciata. Si anume, sa urmeze o linie melodica generala, pe care sa “brodeze” inflexiuni unice care sa fascineze audienta (publicul consumator de muzica). Aceste inflexiuni au de a face cu inovatia, care devine o masura a maiestriei, dar si a creativitatii in acelasi timp.”

7. Constantin Magdalina, Knowledge Management EY, recomanda “Diffusion of innovations”, o carte scrisa de Everett M. Rogers. “Oricat de importanta este inovatia, aceasta nu se propaga pentru ca este corecta sau buna, ci daca se potriveste cu modelele mentale existente.”

Pe langa cele doua carti, reprezentantii EY ne ispitesc cu urmatoarele doua “pastile” video:

8. Clayton Christensen, on Innovators Dilemma @ Startup Grind 2013:

9. Clayton Christiansen, on Why are some people more innovative:

10. A zecea recomandare imi apartine. Este vorba despre conferinta Innovate Now, eveniment la care voi fi blogger oficial si, totodata, sustinator al inovatiei. Sesiunea principala a conferintei ii este rezervata invitatului special, Steve Shapiro, care va vorbi managerilor si antreprenorilor despre inovatie, cu accent pe modalitatile concrete si inovatoare prin care mediul de business se poate revigora.

Read More