[dropcap]J[/dropcap]oi, 11 aprilie, voi fi mentor. Abia astept! Practic, voi participa la cea de-a patra intalnire Venture Mentoring din acest an, evenimentul avand ca tema felul in care trebuie sa isi promoveze antreprenorii afacerile, ce asteapta jurnalistii de la fondatorii de companii pentru a scrie despre ele.
Intalnirea denumita ”Comunicare pentru start-up-uri: ce poveste asteapta un jurnalist de la un antreprenor”, va avea loc la sediul Fundatiei Post-Privatizare.
Workshop-ul va dezbate modul in care antreprenorii isi pot prezenta afacerea, produsul sau serviciul in fata unui jurnalist, cum sa isi defineasca start-up-ul pentru a genera un subiect de stire sau cum sa isi planifice strategia de comunicare.
Ca jurnalist de business, ma simt bine in preajma antreprenorilor cu care interactionez si despre care scriu zilnic si imi face placere sa vorbesc despre ei. De ce? In primul rand, pentru ca antreprenorii creeaza businessuri, genereaza locuri de munca. Un antreprenor este un mijlocitor intre capital si forta de munca. In al doilea rand, pentru ca intreprinzatorii au o imagine proasta in Romania. Sunt atat de multi antreprenori de valoare care nu ies in fata. Daca te duci in Statele Unite ale Americii si spui ca esti antreprenor, vei fi privit bine. Aici lucrurile nu stau (inca) asa. In al treilea rand, acestia sunt ignorati de guvernanti. In al patrulea rand, o economie care se bazeaza preponderent pe afacerile mici face fata mai usor socurilor externe. Al cincilea argument este ca avem nevoie de alte modele.
Sesiunea isi propune sa continue dezbaterea inceputa anul trecut, Comunicare si branding pentru start-up-uri condusa de Iuliana Butuc-Cerchez (corporate affairs officer in cadrul grupului Gecad), prezentand de data aceasta perspectiva unui om de presa.
Pentru mai multe informatii despre Venture Mentoring si modalitatea de participare in cadrul intalnirii din 11 aprilie, vizitati www.ventureconnect.ro.
Venture Mentoring este un program prin care invitatii VentureConnect, fundatia care organizeaza acest program, se intalneste cu antreprenorii care au nevoie de raspunsuri si solutii la problemele de business pe care le intampina. Temele abordate sunt diverse, printre acestea numarandu-se subiecte legate dezvoltarea businessului, dezvoltare de produs, marketing si comunicare, proprietate intelectuala, procesul de finantare si exit.
Programul VentureConnect a fost lansat in 2010 de catre Ana Maria Andronic (senior associate la Biris Goran) si Daniel Visoiu (partener la Biris Goran), impreuna cu un grup de antreprenori IT / online format din Marius Ghenea (antreprenor si business-angel), Radu Georgescu (presedinte al grupului Gecad), Orlando Nicoara (director general al Mediafax Group si antreprenor online), Péter Barta (director executiv Fundatia Post-Privatizare) si Dragos Roua (antreprenor online).
In luna februarie 2012, a fost lansata Fundatia VentureConnect, care a dat startul altor programe dedicate mediului antreprenorial: Venture Mentoring si comunitatea de investitori Angel Connect.
Sursa foto: justiceandenvironment.org