Antreprenoriat Books

Antreprenor român din Londra: Totul este despre impact!

Mă bucur să lucrez, pe zona de comunicare&PR, personal branding și creare de content, cu Răzvan Creangă, fondatorul hackajob, unul dintre cei mai apreciați tineri antreprenori din Londra. Antreprenorii români au nevoie de o voce puternică. Va recomand să citiți opiniile lui publicate în premieră pe site-ul Forbes.ro. Câteva idei principale, mai jos.  

 

Unul dintre motivele pentru care îmi face plăcere să întâlnesc oameni inteligenți și modești este că uneori câteva secunde dintr-o întâlnire îți pot schimba viața pentru totdeauna. Asta s-a întâmplat pe 9 februarie 2012. După o scurtă călătorie de trei zile în Amsterdam, eram la aeroportul Schiphol și urcam în avionul care trebuia să mă ducă înapoi în Londra. Un sfert de oră mai târziu, după ce ne-am așezat, un om înalt care se afla în stânga mea m-a întrebat: “Cum este vremea în Londra?”. Țin minte că i-am răspuns “Nu știu, devreme ce am fost în Amsterdam în ultimele zile și, de asemenea, nu am verificat prognoza, dar ploua când am plecat.” Următoarele 45 minute ne-au găsit discutând despre diferite subiecte de la istoria banilor până la antreprenoriat cu impact și importanța unei stele a nordului în viața cuiva. A fost într-adevăr o conversație foarte interesantă, dar a fost și prima dată în viața mea când am auzit pe cineva care era atât de obsedat de cuvântul “impact”.

Da, până la 21 de ani, în 2012, deja construisem câteva startup-uri, părăsisem România să vin în Londra pentru studii în informatică și marketing, dar niciodată nu m-am gândit atât de profund la impactul pe care îl pot avea asupra umanității făcând pur și simplu ce știam eu cel mai bine și anume să lucrez la proiecte online. Dintr-odată, definiția succesului pentru mine se îmbogațise și de această dată am simțit că noua definiție va avea un efect profund, pentru totdeauna: totul este despre impact.

Mai târziu, tot în 2012, am început să lucrez la BackersClub, o organizație care conecta antreprenorii cu investitorii printr-un algoritm unic la acea vreme pentru că până și Eric Schimdt, fostul CEO de la Google, a spus că “Toate problemele pe care Marea Britanie le are, Europa le are și întreaga lume le are pot fi rezolvate prin mai mult antreprenoriat”. Ulterior, 3D Ventures a fost următoarea mea afacere care a creat prima imprimantă din lume de tip consumer pentru dulciuri. Viziunea noastră era să dezvoltăm un proiect mai complex care să ne ajute să printăm orice tip de mâncare și să ajutăm oamenii să trăiască o viață mai sănătoasă prin controlul dietei. Motivul pentru care am început cu dulciuri a fost că erau mai ușor de printat și reprezentau ruta noastră inițială în piață. Hackajob este compania la care lucrez acum și este, de asemenea, start-up-ul care are un potențial enorm să facă o diferență în lume pentru că impactul ei este adânc ramificat în domenii multiple cum ar fi educația, crearea de job-uri și diversitatea.

Care este superputerea ta? Cum ai tu un impact asupra lumii? Care este/va fi moștenirea ta pe planetă? Site-ul 80,000 hours a identificat patru cai prin care poți avea o carieră cu impact: câștigă să oferi (pentru cei care câștigă bine), susținere (promovarea de soluții la problemele cele mai urgențe ale omenirii), cercetare (atât fundamentală cât și aplicată) și muncă directă (să ajuți direct mai ales în ecosistemele unde sunt probleme cu lipsa de talent). Dacă îți alegi ruta antreprenoriatului, îți recomand o carte care detaliază cum să îți conduci afacerea pentru a crea o adevărată organizație cu valoare globală: “Blitzscaling”, scrisă de Reid Hoffman și Chris Yeh.

 

Deși la prima vedere se pare că “blitzscaling” înseamnă doar “prioritizarea vitezei în detrimentul eficienței și în fața incertitudinii”, eu văd conceptul ca fiind ceva mult mai important și cred că Blitzscaling este și una dintre cele mai importante cărți ale generației noastre. În opinia mea, cartea este, de fapt, o chemare spre a rezolva probleme ale umanității cât mai repede pentru că timpul nostru pe planetă este limitat și lumea are nevoie de mai multă inovație la scară largă chiar și cu un risc mai mare de eșec. Aș prefera mai degrabă să văd un unicorn care aduce inovație decât câteva afaceri medii plafonate (deși nu am nimic împotriva afacerilor de tip “lifestyle”). Dar ce este inovația?

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Presentation Zen: lasa spatii goale in prezentarile cu slide-uri
Ce ii motiveaza pe (viitorii) antreprenori: Show me the money!

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
EU-Startup Monitor, despre curajul firmelor europene de a gândi global

Vrei să înțelegi mai bine antreprenorii? Cunoaște-i și lucrează zilnic cu ei și pentru creșterea afacerilor lor. Vrei să înțelegi...

Close