Tag Archives: industrii creative

Featured

Cum vad antreprenorii creativi viitorul afacerilor personale

45% dintre antreprenorii creativi plănuiesc să își extindă afacerile în următorul an, arată Barometrul Minților Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank

 

UniCredit Bank a realizat, împreună cu Exact Cercetare și Consultanță, primul studiu din România care își propune să facă o radiografie a antreprenoriatului în industriile creative.

 

„Cu susținerea potrivită, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creștere pentru economia românească. Barometrul Minților Creative ne arată care sunt problemele pe care le întâmpină acești antreprenori, care sunt nevoile lor, dar și faptul că au o dorință puternică de creștere. În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei plănuiesc să își dezvolte afacerile în urmatoarele 12 luni”, a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt următoarele:

 

  1. Situația curentă:
  • doar 10% dintre cei intervievați consideră că actualul context economic le este prielnic;
  • 45% dintre antreprenorii intervievați iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat;
  • 9 din 10 respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

 

  1. Obstacolele percepute de antreprenori:
  • principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), condițiile economice (57%), problemele de cash flow (46%);
  • în privința finanțarii, principalele dificultăți de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finanțare (47%), reticenţa față de împrumuturi (30%) și lipsa garanțiilor (26%);
  • dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezinta cel mai întâlnit obstacol.

 

  1. Finanțare:
  • peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene;
  • 1 din 2 afaceri creative își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online);
  • cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul și auto-finanțarea;
  • cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking-ul, urmate de plăți online și pachetele de cont curent.

 

  1. Resurse umane:
  • peste 65% dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an;
  • dintre aceștia, majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă;
  • preferă candidații tineri, din generația milenialilor (18 – 34 de ani);
  • cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori). Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizaționale cu personalitatea candidatului (35%) și personalitatea candidatului (30%). Experiența în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educația pentru doar 7%.

 

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România.

Read More
Antreprenoriat Economie Featured

Tu lucrezi intr-o industrie creativa?

[dropcap]P[/dropcap]eter Barta, directorul general al Fundatiei Post-Privatizare (FPP), este unul dintre oamenii cei mai apropiati de comunitatea start-up-urilor din Romania si unul dintre ambasadorii relevanti ai ecosistemului antreprenorial. Potrivit unui studiu prezentat de Peter, industriile creative insemnau in jur de 7,2% din PIB-ul Romaniei de circa 131,8 miliarde de euro de anul trecut, in crestere de la 6% din PIB in 2009.

Eu, unul, lucrez de 8 ani de zile intr-o industrie creativa: publishingul. Concret, industriile creative se refera la domenii precum publicitate, arhitectura, arte si antichitati, mestesuguri, design, moda, film, video si fotografie, software, jocuri si publishing electronic, muzica si performing arts, publishing, televiziune si radio.

„Aceste industrii inseamna foarte mult pentru o economie ca Romania mai ales ca ele nu beneficiaza de sprijinul statului. Daca scoatem domeniul IT, care este cel mai important ca pondere intre industriile creative si care mai este sprijinit de autoritati, si ne referim la domenii precum cinema sau teatru, acestea au sustinerea cea mai mica”, declara Peter Barta.

Cele mai creative orase sunt Bucuresti (cu 69,4% din veniturile generata de aceasta industrie), Clujul (4,3%), Timisoara (2,6%), Brasov (2,1%) si Iasi cu 1,85%.

Cele mai profitabile industrii creative romanesti sunt domeniul software si cel al jocurilor pe calculator, industria de carte, publicitate, audio-vizual (film, televiziune si radio), artele spectacolului si domeniul designului.

Sursa foto: dentaleventscalendar

Read More