Tag Archives: florin talpes

Antreprenoriat Featured

Top 50 antreprenori: cum arata intreprinzatorul ideal

[dropcap]A[/dropcap]m vazut acum arata top 10 al antreprenorilor romani, potrivit unui  studiu Biz si Unlock Research: Camelia Sucu, Florin Talpes, Radu Georgescu, Dan Sucu, Jean Valvis, Dragos Petrescu, Familia Paval, Marius Ghenea, Cristina Batlan si Dragos Anastasiu.

Top 10 reuneste antreprenori renumiti, cu businessuri la randul lor extrem de cunoscute. Multi dintre ei au fost prezentiin media in ultima vreme (Marius Ghenea, Dan Sucu, Cristina Batlan, Camelia Sucu, Dragos Atanasiu), altii au businessuri de succes care s-au dezvoltat puternic in ultimii ani (Softwin, GECAD, Valvis Trading, Dedeman, Caru’ cu Bere & City Grill).

Sa extindem ierarhia: top 50 antreprenori include, de asemenea, nume fresh ca Liviu Dumitrascu sau Iulian Stanciu, asa cum reiese din clasamentul de mai jos.

 

Unul dintre obiectivele studiului a fost realizarea unui portret al antreprenorului ideal in viziunea romanilor. Ingredientele de baza ale antreprenoriatului in general, recunoscute si in Romania, sunt Viziunea si Actiunea, ambele fiind identificate in proportie de 12% ca atribute ale antreprenorului ideal. Atributele dezirabile si diferentiatoare sunt Competenta (10%) si Consecventa (10%).

Studiul mai arata ca antreprenorul ideal ar trebui sa fie Flexibil pe termen scurt (9%), dar fidel unei Gandiri strategice pe termen lung (9%), sa se adapteze pe moment fara sa se abata de la strategia de dezvoltare a businessului. Si nu in ultimul rand, trebuie sa aiba Pasiune (7%), Curaj (6%), Idei (5%) si Implicare permanenta in businessul sau (5%).

Cum a fost realizat studiul? Specialistii Unlock au stat de vorba cu “gulere albe” care interactioneaza in diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala. Domeniile de activitate ale respondentilor au fost foarte variate: marketing, comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati, consultanti, publicitate, branding, PR).

Read More
Antreprenoriat Featured

Florin Talpes, despre intraprenoriat: Ofera spatiu angajatilor!

[dropcap]A[/dropcap]m publicat ieri un interviu fain cu Florin Talpes, unul dintre cei mai apreciati antreprenori din IT-ul romanesc. Din discutia pe care am avut-o alaturi de co-fondatorul Softwin, cel mai mult mi-a placut deschiderea sa catre intraprenoriat.

Conform definitiei, intraprenoriatul este un mod de organizare care permite angajatilor sa-si exprime potentialul creativ, beneficiind de libertate de actiune si de o marja de manevra suficient de larga. Practic, procesul acestui exercitiu implica initierea si implementarea unor practici inovatoare de catre personalul organizatiei, sub coordonarea unui manager care-si asuma rolul de intraprenor.

Am aflat de la Florin Talpes ca prefera acest mod de organizare in cadrul BitDefender: el ofera spatiu angajatilor, astfel incat, in timp, se formeaza “module” de antreprenori in cadrul companiei. De acolo, pot rezulta idei foarte bune ce pot fi implementate sau chiar vandute.

“Ideea de baza la noi in companie este sa ai initiative, nu te duci la seful tau si ii spui «am o problema, cum o rezolv?» ci, maxim, te duci la seful tau si spui «am o problema si o potentiala solutie, cum ti se pare?»”, spune Florin Talpes.

Intr-o piata extrem de dinamica, este esential sa lasi mana libera angajatilor, sa vina cu idei proprii. Uneori este necesar “sa resetezi” totul de la zero si sa te gandesti cum poti aborda o problema din cu totul alt unghi. “Este un exercitiu pe care il faci, si nu pentru a te juca, ci pentru a depista scenariile mai bune. Atentie! Atunci cand piata este atat de dinamica, daca nu inveti repede, mori”.

Florin Talpes recunoaste ca, vazut din exterior, cand auzi de “invatare continua” poate parea gargara, dar realitatea te trezeste imediat la realitate si iti arata ca este absolut necesara.

Cat despre intraprenoriat, ramane de vazut cat de deschisi vor fi managerii romani sa inoveze printr-o libertate mai mare acordata subalternilor. Pe plan international, avem multe exemple de intraprenoriat eficient: la Lockheed Martin, intraprenorii au dezvoltat design-ul unor avioane celebre, la 3M au creat celebrele Post-It Notes, iar la Google, “antreprenorii” din interiorul organizatiei au proiectat Google News, AdSense si Gmail.

Cred ca “Promote Yourself” este o carte utila celor interesati de intraprenoriat. Cui se adreseaza cartea, mai exact? Aflati in descrierea video de mai jos.

Sursa foto: bluenove.com

Read More