Tag Archives: dan sucu

Books Featured

Cei care schimba jocul: cum gandesc, decid si actioneaza antreprenorii romani

Andreea Rosca si Mona Dirtu au scris “Cei care schimba jocul”, o carte care vorbeste despre mecanismele si procesele de decizie ale primei generatii de antreprenori romani din capitalism. Veti citi in aceasta carte despre Dragos Petrescu (City Grill, Caru’ cu Bere); Mihai Marcu (MedLife); Vasile Armenean (Betty Ice); Dragos si Adrian Paval (Dedeman); Adrian Mihai, Felix Patrascanu si Neculai Mihai (Fan Courier); Dan Sucu (Mobexpert); Florin si Mariuca Talpes (Bitdefender si Softwin).

Andreea si Mona m-au rugat sa scriu cateva randuri despre carte. Multumesc pentru oportunitate!

Datorita profesiei pe care o urmez si a proiectelor in care sunt implicat, am oportunitatea sa interactionez cu multe povesti de business si sa ma intersectez cu lecturi de afaceri de ultima ora. Consider, fara nicio urma de indoiala, ca “Cei care schimba jocul” este cea mai profunda carte despre jucatorii din arena antreprenoriala construita in ultimii 25 ani de capitalism. Cartea de fata ii va inspira si ii va motiva pe tinerii cu initiativa din Romania. Andreea Rosca si Mona Dirtu le propun cititorilor cele mai sincere sapte povesti ale antreprenoriatului autohton, modele adevarate pentru viitorii intreprinzatori.

photo

 

Alte opinii faine despre “Cei care schimba jocul” (editura Publica)

 

Aparitia acestei carti, in care sunt adunate o parte din povestile unei Romanii contemporane demne de admirat, este un gest simplu. Avem carti despre cum sa ne crestem copiii, cum sa ne iubim unii pe altii, cum sa slabim si cum sa izbandim. Dar nu am avut, cel putin pana acum, o carte in care sa se vada limpede acea ,,Romanie severa“ pe care istoricul Alexandru Dutu o descria ca fiind formata din „niste oameni seriosi care-si vad de treaba, isi fac datoria, isi asuma obligatii pe care le duc la bun sfarsit cu discretie si isi implinesc vocatia plini de raspundere“. Cred ca aceasta Romanie exista si e necesar ca ea sa se vada mai bine. E necesar ca ea sa reinceapa sa ocupe un loc central in lumea noastra. Fara festivisme, fara cele mai mari steaguri si cele mai tricolore emotii din lume. Simplu si firesc. Pentru ca merita.  Vlad Mixich, jurnalist

O carte unica, despre oameni extraordinari, o sursa de inspiratie pentru cei care au luat calea antreprenoriatului, dar si o resursa pentru bancheri, manageri si investitori care doresc sa inteleaga mai bine cum pot conlucra cu antreprenorii si firmele lor. Cornel Marian, managing director,  Oresa Ventures Romania

Aveti in maini o carte despre business si, mai ales, despre oamenii din spatele businessului. Cunosc mult prea bine exigentele autoarelor. Asteptati-va, deci, la o carte scrisa frumos si captivant, lucru nu usor de realizat, cand vorbim de povesti de business, la o carte care nu vorbeste doar despre succes, ci si despre valoarea pe care o da esecul, un element bine ascuns in orice plan de afaceri si, nu in ultimul rand, asteptati-va la o carte care va va inspira, indiferent de proiectele pe care le aveti de dus la capat.  Dragos Stanca, antreprenor, managing partner ThinkDigital, fondator ICEEfest

Cei care schimba jocul vorbeste, intr-un stil accesibil si captivant, despre cei mai valorosi antreprenori romani si despre modul in care acestia si-au dus bataliile, si-au trait infrangerile, si-au savurat victoriile. M-as bucura mult sa fie o carte care sa ne inspire pe cat mai multi sa le calcam pe urme. Cosmin Alexandru,  partener Wanted Transformation

Read More
Antreprenoriat Featured

Top 50 antreprenori: cum arata intreprinzatorul ideal

[dropcap]A[/dropcap]m vazut acum arata top 10 al antreprenorilor romani, potrivit unui  studiu Biz si Unlock Research: Camelia Sucu, Florin Talpes, Radu Georgescu, Dan Sucu, Jean Valvis, Dragos Petrescu, Familia Paval, Marius Ghenea, Cristina Batlan si Dragos Anastasiu.

Top 10 reuneste antreprenori renumiti, cu businessuri la randul lor extrem de cunoscute. Multi dintre ei au fost prezentiin media in ultima vreme (Marius Ghenea, Dan Sucu, Cristina Batlan, Camelia Sucu, Dragos Atanasiu), altii au businessuri de succes care s-au dezvoltat puternic in ultimii ani (Softwin, GECAD, Valvis Trading, Dedeman, Caru’ cu Bere & City Grill).

Sa extindem ierarhia: top 50 antreprenori include, de asemenea, nume fresh ca Liviu Dumitrascu sau Iulian Stanciu, asa cum reiese din clasamentul de mai jos.

 

Unul dintre obiectivele studiului a fost realizarea unui portret al antreprenorului ideal in viziunea romanilor. Ingredientele de baza ale antreprenoriatului in general, recunoscute si in Romania, sunt Viziunea si Actiunea, ambele fiind identificate in proportie de 12% ca atribute ale antreprenorului ideal. Atributele dezirabile si diferentiatoare sunt Competenta (10%) si Consecventa (10%).

Studiul mai arata ca antreprenorul ideal ar trebui sa fie Flexibil pe termen scurt (9%), dar fidel unei Gandiri strategice pe termen lung (9%), sa se adapteze pe moment fara sa se abata de la strategia de dezvoltare a businessului. Si nu in ultimul rand, trebuie sa aiba Pasiune (7%), Curaj (6%), Idei (5%) si Implicare permanenta in businessul sau (5%).

Cum a fost realizat studiul? Specialistii Unlock au stat de vorba cu “gulere albe” care interactioneaza in diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala. Domeniile de activitate ale respondentilor au fost foarte variate: marketing, comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati, consultanti, publicitate, branding, PR).

Read More
Comunicare Featured

Feedback = taci, asculta si noteaza! O poveste cu Dan Sucu

[dropcap]D[/dropcap]in povestea antreprenorului Dan Sucu de mai jos trag doua concluzii simple despre importanta feedback-ului:

1. Cel mai prost feedback este atunci cand nu-l primesti, atunci cand nu ai reusit sa creezi (inca) un produs ori serviciu relevant.

2. Ascultand povestea lui Dan Sucu de mai jos, ma gandesc la potentialul de comunicare si de apropiere fata de clienti care exista in Romania. Sa luam trei exemple din servicii:

–   Cand te-a sunat ultima oara contabilul a doua zi dupa depunerea bilantului sa te intrebe “Esti multumit de raportarea contabila?”.

–   De asemenea, ti se intampla sa primesti vreun apel de la restaurantul in care ai luat cina cu o seara inainte? Teoretic, managerul restaurantului are numarul tau daca ai facut rezervare pentru a servi masa in localul sau.

–   Personal, eu as aprecia foarte mult daca medicul meu preferat de la clinica privata m-ar suna personal la o saptamana dupa consultatie sa ma intrebe daca ma simt bine si sa afle cum am primit tratamentul recomandat.

O poveste despre feedback reactiv (primit fara a-l cere), via Dan Sucu, proprietarul Mobexpert

“Am primit un feedback simplu si special in urma cu 7 ani din partea unui client in magazinul Mobexpert din Brasov. M-a felicitat pentru magazin, dar mi-a transmis intr-un mod socant urmatorul lucru:

Crezi ca esti un mare om de afaceri, dar ai putea sa faci lucrurile mult mai bine!

I-am multumit. Era un om mai in varsta, asa cum sunt multi cei care au tendinta de a-ti spune, in general, doar ce ai de facut. Apoi, dialogul continua:

 Hai sa-ti spun o poveste reala din magazinul tau. Uite, eu am 60 de ani si imi place sa citesc in fotoliu, iar noi, batranii, trebuie sa motaim 10 minute pentru ca apoi sa fim din nou proaspeti. Noi, oamenii in varsta, obosim repede. Spre exemplu, eu am nevoie de un fotoliu cu doua urechi pe care sa-mi pun capul cand citesc, dupa care ma trezesc. Iar eu nu gasesc acest fotoliu in magazinul tau.

Dan Sucu isi asculta clientul surprins, caci el a vazut fotoliul respectiv in zeci de variante, dar nu se gandise pana atunci ca ar trebui sa produca un model cu doua …“urechi”.

Clientul continua: «Am vorbit asta cu un consilier de vanzari de la Mobexpert: m-a ascultat, a dat din cap, m-a inteles, a fost cat se poate de politicos cu mine, dar nu si-a notat nimic. Daca nu-si noteaza, inseamna ca nu transmite informatia mai departe si ca nimeni nu o sa-mi ofere posibilitatea de a cumpara produsul respectiv. Ceea ce inseamna ca, pe de o parte, eu mi-am deschis gura de pomana si, pe de alta parte, tu, ca antreprenor, ti-ai organizat intreprinderea prost. »

“Aveam ceva sa-i raspund? De atunci lucrurile s-au schimbat”, spune Dan Sucu. “Fiecare observatie de la clienti este transmisa mai departe. Toate colectiile noi au la baza si observatiile clientilor, nu doar sugestiile noastre sau impresiile de dupa vizitele la targurile internationale. Mobexpert primeste acum peste 1.000 de feedback-uri relevante de la clientii sai.”

 

Read More