[dropcap]R[/dropcap]ecomandare de lectura: „Franciza. Francizarea”, un vademecum pentru toti cei interesati de aspectul dinamic al contractului de franciza.
Franciza, arata cartea de fata, este un adevarat vector al globalizarii vanzarilor, in conditiile in care asigura, de exemplu, vanzarea unei piese vestimentare identice, situata pe raftul unui magazin avand aceleasi dimensiuni, aceeasi ambianta si acelasi sortiment de marfuri indiferent daca este situat intr-un mic orasel al Americii de Nord, ori intr-o capitala a Europei.
Ce atrage cumparatorul unui astfel de bun? Ce-l determina pe producatorul comerciant sa vrea sa replice modelul sau de business? Dar pe comerciantul care opereaza magazinul sub marca lui X pe un alt continent sa desfasoare activitatea sa astfel si nu conform unei idei proprii? Mai este utila franciza in contextul dezvoltarii comertului electronic, un real stand virtual, universal? Acestea sunt doar cateva intrebari la care raspunde Mihaela Mocanu, autoarea cartii.
Mihaela Mocanu, avocat in cadrul Tuca Zbarcea si Asociatii, este absolventa a facultatii de drept a Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, unde in 2007 si-a sustinut public si teza de doctorat, intitulata „Contractul de franciza”. Ea este avocat din anul 2004 si autoarea a numeroase studii in domeniul dreptului distributiei, respectiv francizei.
De ce este utila cartea? Carui tip de antreprenori li se adreseaza „Franciza. Francizarea”? Raspunde chiar avocata Mihaela Mocanu: