Comunicare Educatie

De ce LinkedIn? De ce un training despre LinkedIn? Cum să crești 3 zone importante pentru business. E despre Vânzări, Angajați și Comunicare

Când am creat primul Masterclass despre LinkedIn din România, l-am conceput cu gândul la trei zone de sprijin pentru manageri, experți și antreprenori: Social Selling (care te ajută în business), Employee Advocacy (care te ajută la nivel de organizație și HR) și Thought Leadership (care te ajută în PR, personal branding și poziționarea ta ca expert în domeniul tău de activitate.

Masterclass-ul despre LinkedIn te va învăța cum să creezi conținut pe contul tău de LinkedIn în funcție de audiența dorită. Te poziționezi astfel (mai bine) ca expert și lider de business. Așa ajungi mai ușor la potențialii tăi clienți și parteneri. Vei afla multe informații noi și studii de caz despre noile strategii, instrumente și funcții ale LinkedIn. Sfaturi și trucuri pentru a te menține cu un pas în fața concurenței.

  1. Social Selling pe LinkedIn

Social Selling (Vânzarea Socială) implică în principal construirea de relaționări directe și constante cu potențiale lead-uri prin utilizarea platformelor social media și a platformelor digitale. Spre deosebire de de metodele clasice de vânzare, Social Selling prioritizează stabilirea unui raport cu prospecții tăi față de a oferi mesaje de vânzare generice. 

Abordarea de vânzări tradiționale, cu apeluri de tip “cold calling” sau email-uri nesolicitate și-au pierdut deja din eficiență. Potrivit unor studii ale platformei LinkedIn, 90% dintre oamenii de decizie spun că nu vor mai cumpăra servicii sau produse vândute prin intermediul acestor metode. 

Prin urmare, Social Selling începe să devină o activitate importantă a unui proces de vânzări B2B, cu 75% dintre cumpărători și 84% dintre executivii C-level care utilizează social media să ia decizii profesionale de achiziție. Vânzarea Socială este precum un barista digital în lumea vânzărilor.  Nu este vorba despre a împinge produsele în mod agresiv. E despre a mixa conexiunile, așa cum face un barista cu cafeaua și laptele, și despre a oferi de soluții care rezonează cu publicul tău.

The Social Selling Index (SSI) este o unealtă destul de utilă care include o serie de metrici care te pot ajuta să identifici zonele în care faci o treabă bună la nivel de vânzări pe platformele sociale și capitolele la care poți să progresezi. Concret, SSI măsoară performanța pe o scară de la 0 la 100 a patru piloni importanți: crearea unui brand profesional, identificarea oamenilor potriviți, interacțiunile cu perspective unice (insights) și construirea de relații puternice. Potrivit LinkedIn, dacă indicatorul SSI îți crește, același ritm se poate vedea și la nivelul vânzărilor lunare. Oricum, e important să abordezi SSI ca un mod de a măsura progresul tău în utilizarea platformelor sociale de tipul LinkedIn. Altfel spus, este important să nu te compari cu alții, ci să raportezi nivelul tău de acum la cifrele SSI de luna trecută, spre exemplu.

 2. Employee Advocacy pe LinkedIn

Prin Employee Advocacy (EA) îți implici angajații cheie, cu beneficii în Employer Branding și marketing/vânzări. 

EA este o strategie de marketing și de HR care implică rețeaua personală + profesională și influența oamenilor cheie din echipa ta pentru a promova brandul, produsele și serviciile organizației. 

Prin implicarea angajaților să promoveze conținut și informații legate de companie, organizațiile își pot crește vizibilitatea și poziționarea brandului. 

Beneficiile tacticilor de Employee Advocacy sunt numeroase: Vizibilitate brand corporate, Brand angajator îmbunătățit, Implicarea angajaților cheie, Marketing eficient.

3. Thought Leadership PR pe LinkedIn

O piață nouă și mare nu înseamnă în mod direct că există cerere sau că este o țară ușor de accesat. Antreprenorii români se pot concentra pe acțiuni de social selling, adică să vândă utilizând platformele sociale B2B. Adică firmele care cresc se pot concentra și pe Demand Creation, nu doar pe Lead Generation. 

E important ca antreprenorii să se concentreze pe educarea audienței țintă, pe cei 95% care vor cumpăra serviciile sau produsele tale pe termen mediu sau lung (Demand Creation), și nu să comunice doar pentru cei 5% care vor să cumpere acum sau pe termen scurt (Lead Generation). O oportunitate concretă este ca managerii români să investească resurse, atunci cand se duc pe piețele externe, în Thought Leadership PR, în activități de social selling pe LinkedIn și în propriile podcast-uri, o activitate de marketing și de creare de conținut care ajută să te poziționezi că expert validat în industria ta, cu idei originale, perspective noi, plus cele mai concrete răspunsuri la întrebările și problemele publicului tău țintă. 

Concret, Thought Leadership este o activitate de marketing și de creare de conținut care ajută să te poziționezi ca expert validat în industria ta, cu idei originale, perspective noi, plus cele mai concrete răspunsuri la întrebările și problemele publicului tău țintă. 

Pe scurt, un lider de gândire/thought leader este o autoritate într-o anumită nișă de la care oamenii (potențiali clienți, stakeholderi, parteneri, angajați) caută sfaturi, repere și o direcție clară din punctul de vedere al afacerilor. Iar companiile încep să conștientizeze potențialul implicării angajaților cheie în programe de Thought Leadership PR, iar  LinkedIn este o platformă principală în care managerii au posibilitatea să facă lucruri concrete, cu rezultate în Vânzări, HR, PR, marketing și parteneriate. 

Masterclass LinkedIn: acest Masterclass te va învăța cum să creezi conținut pe contul tău de LinkedIn în funcție de audiența dorită. Te poziționezi astfel (mai bine) ca expert și lider de business. Așa ajungi mai ușor la potențialii tăi clienți și parteneri. Vei afla multe informații noi și studii de caz despre noile strategii, instrumente și funcții ale LinkedIn. Sfaturi și trucuri pentru a te menține cu un pas în fața concurenței.

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Future of Media: Don’t market to customers, market to situations!
Cum să-ți prezinți mai bine expertiza și experiența și asta să te ajute în vânzări

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Masterclass – Cum să domini LinkedIn prin conținut în 2024 (2 noiembrie)

În ultimii 18 ani am dezvoltat și implementat sute de proiecte de conținut și de comunicare.  În ultimii șase ani...

Close