Featured

Comunicarea de criza: jurnalistul nu este nici aliat, nici adversar

[dropcap]R[/dropcap]aspunsurile mai multor specialisti consultati de mine aici – cvintetul format dintr-un antreprenor, un manager, un consultant si doi profesori universitari care au scris o serie de carti de specialitate – arata ca, in situatii de criza, cel mai mic detaliu poate genera consecinte extrem de grave.

Opinia mea, pe scurt: in timp ce organizatiile au interesul de a evidentia finalul unei crize (de exemplu, se anunta printr-un comunicat ca toate produsele sunt sigure pentru consum) si, in aparenta, criza a trecut, de fapt, pentru jurnalisti crizele nu se termina niciodata intru totul. Jurnalistii au si cauta constant ocaziile de a reveni asupra crizei: o judecata de valoare formulata dupa mai mult timp, o data aniversara care ofera oportunitatea unui bilant jurnalistic, comentarii tardive ale unui intervievat, etc.

Chiar daca rolul presei este sa informeze publicul si sa relateze evenimentele actualitatii, sa nu ignoram o realitate pe care o cunosc profesorii, consultantii, managerii si antreprenorii, in egala masura: intr-o situatie de criza este foarte adevarat aforismul jurnalistic conform caruia ziaristul abordeaza subiectul avioanelor care au un accident si nu pe cel al zborurilor care ajung la fix. Totusi, este esential de inteles ca jurnalistul nu este nici aliat, nici adversar al organizatiei afectata de criza, ci un profesionist al informatiei: el isi propune sa relateze faptele, de preferat inaintea celorlalti.

Mi-a placut explicatia Elizei Rogalski, Founding Partner in cadrul Rogalski Grigoriu Public Relations:

Managementul comunicarii de criza este ca pilotatul unui avion: 90% preventie, 10% reactie. Asta inseamna ca multe situatii defavorabile pot fi anticipate si gestionate de timpuriu astfel incat fie sa nu mai “explodeze” in spatiul public, fie sa se “detoneze controlat”.

In etapa de preventie, identifici si evaluezi potentialul de risc al fiecarei situatii si lucrezi pentru ca acesta sa nu genereze o criza de amploare.

In etapa de reactie, pui in aplicare toate scenariile pe care le-ai anticipat anterior si ulterior reabilitezi produsul aflat in dificultate. Asta spune cartea si practica internationala.

Sursa foto: laurelpapworth.com

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Unul din zece romani vrea sa devina antreprenor in 2014
Finantari 2017: ce proiecte sunt disponibile pentru firme

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Antreprenorii sunt sarea pamantului: ce vor afacerile de familie

[dropcap]C[/dropcap]ei de la PwC au publicat un studiu foarte fain (Family Business Survey Romania) care releva comportamentul antreprenorilor si al...

Close