Tag Archives: Vladimir Oane

Featured

Antreprenorii din Generatia Net au rezultate

[dropcap]S[/dropcap]tirea saptamanii vine, si in opinia mea, de la compania uberVU, creata in 2008 de trei antreprenori romani, care a fost preluata de firma canadiana HootSuite, pentru 15-20 de milioane de dolari.

Dan Ciotu, Vladimir Oane si Dragos Ilinca, fondatorii uberVU, firma activa in monitorizarea informatiilor aparute despre companii pe retelele sociale, sunt antreprenori care, in opinia mea, apartin Generatiei Net. Principala caracteristica a Generatiei Net, formata din tinerii care au acum in jurul varstei de 30 de ani, este faptul ca e prima crescuta digital. Cand spun crescuta digital, ma refer la perioada post-liceu&facultate. Scufundat in biti, acest tip de antreprenor percepe digitalul ca parte integranta a mediului sau natural. Asa cum reiese dintr-o cercetare publicata in cartea “Crescuti digital”, intreprinzatorii digitali sunt mai inteligenti, mai rapizi si mai toleranti cu diversitatea decat predecesorii lor.

In acelasi timp, sunt foarte preocupati de dreptate si de problemele cu care se confrunta societatea din care fac parte. Acesti tineri incep sa transforme toate institutiile vietii moderne. De la locul de munca la piata, de la politica la educatie si pana la familie, unitatea de baza a oricarei societati, ei “inlocuiesc o cultura a controlului cu o cultura a performantei”. Si Romania are reprezentanti ai acestui tip de antreprenori (Vladimir Oane, uberVU sau Emi Gal, Brainient): sunt tineri, au idei si au ales Internetul ca tribuna pentru a le face cunoscute. De vreo sase-sapte ani intocmesc cu seriozitate planuri de afaceri, le pun in aplicare si le dezvolta in asteptarea profitului. In ultimii ani, “noul val” din Internetul romanesc a devenit tot mai galagios, in sensul bun. Face un zgomot sanatos. Iata ca apar si rezultatele.

Read More