Tag Archives: training

Antreprenoriat Featured Start-Up

Treburi utile: ce poti invata de la Bogdan Comanescu

[dropcap]L[/dropcap]a inceputul anilor ’90 exista o perceptie gresita despre adaos comercial. Oamenilor li se parea ciudat sa cumperi zahar cu 10 lei de la en-gros si sa-l vinzi ulterior cu 12 lei. Era o piata imatura. Oamenii faceau business exact cum se joaca copiii. Nu aveam concepte majore despre business, piata sau marketing.

–>> Vinde beneficii, ofera mai mult. Ofera ceva in plus clientului tau, altceva decat are el strict nevoie. Intreaba-te mereu: ce i-ai dat suplimentar clientului tau?

–>> Castiga increderea clientului. Vanzarea inseamna, in primul rand, castigarea increderii celui pe care il ai in fata, iar daca omul are incredere in tine va cumpara ceea ce ii vinzi.

–>> Actionati constant si puternic atunci cand va deschideti un business. Angajamentul este cel care iti aduce banii. Multi tineri fac cercetari, pliante, carti de vizita, discuta cu prietenii, dar practic nu se intalnesc cu potentialii client.

–>> Daca as avea 20 de dolari, de doi dolari as cumpara marfa si de 18 as face marketing si vanzari. Cand te apuci de business trebuie sa tii minte ca sangele care circula prin venele firmei sunt banii, iar acesti bani vin de la clienti. Daca nu vin de la clienti, ci de la banci, atunci vorim doar despre o transfuzie.

–>> Invata sa delegi. Unii confunda propria afacere cu un job si vor sa le faca pe toate in firma. In loc sa lucreze 8-9 ore, ca in corporatie, ei lucreaza 12-14 ore. Scopul unui business este sa lucreze altii pentru tine. Teama de a delega vine din doua directii: «atat de mult imi place ce fac incat vreau sa fac eu tot» sau din lipsa de incredere in oameni – «nu cred ca altii pot face lucrurile atat de bine ca mine»”.

–>> Asumati-va o majoritate. Niciun business nu trebuie impartit fifty-fifty. In cazul 51%/49% este fericire pentru toata lumea. Totul devine cosmar cand o afacere este impartita 50/50.

–>> Antreprenorul nu trebuie sa confunde nevoia pentru produse si servicii cu cererea. De exemplu, nevoia de training in Romania se ridica la 4 miliarde de euro anual, iar cererea la doar 40 milioane de euro.

Bogdan Comanescu (director general Accelera) este trainer si antreprenor. El a fost invitatul emisiunii Start-Up Wall-Street de miercuri, 9 ianuarie 2013.

 

 

Read More
Antreprenoriat Books Featured

Musai List – Si antreprenorii sunt procrastinatori. De ce?

[dropcap]Ne[/dropcap] traim viata in intervale de timp bine definite: secunde, minute, zile, ani. Fiecare clipa trecuta aduce cu sine provocarea celei care urmeaza, iar rolul nostru este de a decide cum alegem sa petrecem timpul pe care-l avem la dispozitie.

 Octavian Pantis, unul dintre cei mai apreciati traineri din Romania si specialist cu o experienta de peste 15 ani in time management, ne pune pe ganduri cu privire la modul in care ne administram atat timpul de la birou, cat si cel pe care-l petrecem alaturi de cei dragi sau angrenati in activitati care ne fac placere.

Scrisa intr-un stil alert si extrem de concis, Musai List este cartea care te invata, ca antreprenor, cum sa obtii mai mult din cea mai importanta resursa pe care o ai la dispozitie – timpul, cum sa muncesti mai inteligent si mai cu folos si, nu in ultimul rand, cum sa traim o viata relaxata si plina de bucurii

Octavian Pantis, TMI, intr-un scurt interviu publicat pe Wall-Street.ro: “Antreprenorii sunt procrastinatori pentru ca sunt si ei tot oameni. Avem cu totii in noi instinctul de a ne feri de ce e greu sau incomod, de a evita disconfortul pe care o sarcina dificila ni l-ar cere acum. Ce-am observat in timp este ca daca e sa gasesti un grup de oameni care nu amana lucrurile, ei nu sunt un grup de genul managerii, finantistii, tinerii, inginerii, antreprenorii, milionarii, moldovenii sau introvertii. Cei care nu amana sunt cei care au scopuri clare, scopuri pentru care au un motiv serios sa treaca la treaba.”

De exemplu, multi oameni zic “as vrea sa am suma X in cont” sau “as vrea sa invat franceza”. Dar cand ii intrebi de ce vor scopul respectiv, raspunsul nu e foarte puternic, nu e unul care sa te arunce din pat dimineata ca un arc. Atunci cand n-ai ce pune pe masa si nevoia de bani e evidenta, prioritizarea e un exercitiu usor iar amanarea sarcinilor importante e de neconceput. Oameni cu scopuri puternice gasim printre toate categoriile de mai sus. Poate si antreprenorii au avut o perioada de acest fel, poate la inceput de drum, poate in iarna 2008/2009, dar pe masura ce lucrurile se aseaza, pe masura ce pericolele devin mai putin fioroase iar oportunitatile mai putin atractive, valorificarea timpului e mai putin productiva.

Care este scuza pe care ai intalnit-o cel mai des la antreprenori pentru amanarea lucrurilor?

“Am multe pe cap, trebuie sa ma ocup personal de totul, cei din jur inca nu sunt pregatiti, ei sunt buni executanti dar nu ma pot baza pe deciziile lor”.

Au antreprenorii mai multe dezamagiri decat managerii de multinationale, de exemplu?

Managerii din multinationale, chiar daca au un spatiu de manevra rezonabil, lucreaza totusi intr-un cadru organizat, cu mai multe perechi de ochi care se uita pe fiecare document. Un antreprenor cu o firma de 2 milioane de euro in fiecare din ultimii 3 ani isi poate propune sa ajunga la venituri de 10 milioane intr-un an. Daca nu-i iese, probabil va fi dezamagit. Unui director de divizie de multinationala insa, in aceleasi conditii, nu-i aproba nimeni tinta de 10 milioane si resursele pe care ar vrea sa le cheltuie. Poate ii aproba 2,5 milioane sau 3, daca are vreo idee intr-adevar extraordinara. Astfel ca spatiul de disconfort emotional al managerului va fi si el mai mic.

Read More