[dropcap]J[/dropcap]WT a publicat un studiu despre 10 tendinte “proaspete” care vor caracteriza comportamentul si modul de gandire al consumatorilor in 2014. Filmul de doua minute de mai jos sintetizeaza cele 10 trend-uri. Personal, mi se par relevante si de urmarit tendintele (2), (4), (6), (9) si (10).
1. Immersive experiences
Noile tehnologii ofera brandurilor, retailerilor si producatorilor de continut oportunitatea sa creeze experiente care permit consumatorilor sa renunte la lumea „reala”. Exemple: jocul Oculus Rift are un dispozitiv care ofera utilizatorului sansa de a intra mai usor in lumea virtuala; teatrul Sleep No More din New York City, unde spectatorii interactioneaza cu actorii de pe scena.
2. Do you speak visual?
Un lucru este tot mai evident: lumea se exprima printr-un vocabular tot mai bogat bazat pe fotografii, emoticoane si continut video care „musca” tot mai mult din felia textului ca mod de comunicare. Doar o cifra simpla si elocventa: omul proceseaza elementele vizuale cu o viteza de 60.000 de ori mai mare decat percepe ori citeste un text.
3. The age of impatience
Aceasta tendinta se refera la presiunea pusa pe branduri de a castiga timp in relatia cu consumatorii in conditiile in care economia on-demand (mobile, download-urile instant, viteza internetului, etc.) devine mainstream.
4. Mobile as a gateway to opportunity
Cred ca este evident acest trend care s-a conturat si in 2013, inclusiv in Romania.
5. Telepathic Technology
Multi specialisti viseaza la o copie robotica a unui corp uman controlat de la distanta de creier (BCI – Brain Computer Interface). Astfel, dezvoltarea interfetelor de tip creier-calculator si a tehnologiilor de recunoastere a emotiilor vor permite brandurilor sa obtina o intelegere a ce se afla in mintea consumatorilor.
6. The end of anonymity
Noile tehnologii si proiectele care isi propun sa stranga date personale fac tot mai dificil efortul oamenilor de a ramane neinregistrati si neobservati de corporatii sau de guverne.
7. Raging against the machine.
Cum avansam catre o era digitala, multi (potentiali) consumatori vor incepe sa se teama de tehnologie, ba chiar o vor respinge. Exista si o parte pozitiva a acestui trend pentru companii si branduri: multi dintre consumatori vor simti ca au de pierdut daca nu imbratiseaza schimbarile tehnologice, asa ca se iveste urmatoarea oportunitate: brandurile pot crea tehnologii mai prietenoase si centrate pe nevoile oamenilor care refuza dispozitivele si retelele sociale clasice.
8. Remixing traditions
Creatorii de branduri si managerii corporatiilor trebuie sa inteleaga un lucru simplu: ”One size doesn’t fit all.”
9. Proudly imperfect
Imperfectiunea are o perceptie tot mai diferita in zilele noastre, iar brandurile pot arata ca este OK sa fii imperfect. Un exemplu este utilizarea unor fotografii mai putin „lucrate” in Photoshop si folosirea unor exemple cat mai realiste.
10. Mindful Living
Imi place acest trend si cred foarte mult in potentialul sau. Consumatorii dezvolta o dorinta de a trai tot felul de experiente intr-un mod responsabil si raportat la dimensiunea spirituala a vietii: Yoga, alimentatie sanatoasa, meditatie, miscare, etc. Ramane de vazut cum vor reactiona brandurile la o nevoie tot mai evidenta a consumatorului modern.