[dropcap]M[/dropcap]ihaela Matei (foto), coordonator proiect Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului romanesc, EY Romania, lanseaza o intrebare fundamentala pentru ecosistemul antreprenorial romanesc.
Care este modelul de business al statului roman? Care este clientul statului roman care aduce cea mai mare valoare in economie? Sa ne uitam pe scurt la modelul de business al companiilor si, mai ales, la ce vor antreprenorii.
Barometrul antreprenoriatului romanesc 2013 from MKTRO on Vimeo.
Plecand de la perceptia esecului in afaceri, trebuie spus ca 59% dintre antreprenorii respondenti in cadrul studiului EY Antreprenorii vorbesc considera ca mentalitatile si valorile romanesti nu sustin spiritul intreprinzator, fata de 43% dintre antreprenorii din Uniunea Europeana si 29% dintre respondentii tarilor G20.
Asadar, la limita, ramane intrebarea: cand vom avea prima campanie sociala la TV care sa ne spuna nu ca zaharul si sarea in exces dauneaza sanatatii, ci ca antreprenorii sunt foarte importanti pentru economia romaneasca? Si cand vor fi valorizati antreprenorii la nivel strategic in modelul de business al statului roman?