Intr-o cultura organizationala care promoveaza succesul, nimeni nu este lasat in urma: actionari, angajati sau clienti. Toti trebuie sa castige. “Sfanta Treime” din viata unei organizatii, formata din cele trei categorii, trebuie sa fie parte a culturii corporative, iar managerii Bancii Transilvania au inteles acest lucru. Cel putin asta reiese dintr-o declaratie, ce mi-a atras atentia, a lui Omer Tetik, seful Bancii Transilvania.
La Banca Transilvania lucrurile stau diferit fata de alte banci. Un mare avantaj a fost ca, spre deosebire de bancile straine, actionarii bancii sunt romani, asadar deciziile se iau mult mai rapid in tara. Acest lucru ne-a permis sa adoptam chair si o cultura organizationala inspirata din armata americana: “no one left behind”. Acest motto se traduce prin faptul ca nu am renuntat la clienti, la unitati. Mai mult, chiar am organizat 252 de sesiuni de educatie financiara cu clientii IMM.
Cum este descrisa cultura inovativa a BT chiar de catre seful bancii? Fiecare linie de business trebuie sa vina trimestrial cu doua-trei idei de noi produse, astfel ca angajatii sunt motivati sa fie mai inovativi si transparenti.
Platformele de Internet banking joaca un rol tot mai mare pentru produsele bancare tranzactionale. Castigatoare vor fi bancile cu sisteme “state-of-the-art” si cu o structura organizationala eficienta.