Tag Archives: Inovatia in business

Featured

Inovatia, o preocupare pentru managerii romani? Mai degraba NU

Vorbim mult despre inovatie, insa discutiile cu managerii ne arata ca aceasta nu este o prioritate pe agenda de prioritati.

Majoritatea managerilor de la noi pun accent pe strategie si performanta si ii preocupa nivelul remuneratiilor, cat si criza financiara global. Insa, subiecte precum promovarea talentelor, succesiunea la conducerea companiei si inovatia nu prezinta interes, potrivit unui studiu Deloitte.

Pe de o parte, remunerarea executivilor (21%), criza financiara globala alaturi de anti-coruptie si anti-frauda (16%) sunt pe primele locuri in preocuparile directorilor din Romania.

Pe de alta parte, printre problemele care ii preocupa cel mai putin pe directorii consiliilor administrative se numara inovatia, talentele, planificarea succesiunii la conducerea companiei, concurenta si mediul, intrucat niciunul dintre respondentii romani nu au aratat interes fata de aceste subiecte. Mai mult, aceste subiecte nu reprezinta prioritati nici in viitorul apropiat.

Observam ca aceasta tendinta se contureaza la nivel mondial, nu doar in Romania:

inovatiestudiu

Studiul Deloitte – Global Director 360°: Growth from all Directions – a fost realizat prin intervievarea a 317 directori din consiliile administrative din companii publice si private din 15 tari din regiune.

Read More
Featured

10 resurse utile pentru cei interesati de inovatie

Diversitatea si actualitatea subiectelor despre inovatie sunt atat de alerte, incat recomandarile mediului de business sunt de bun augur atunci cand vrem sa aprofundam anumite concepte ori tendinte despre inovare. In acest sens, i-am rugat pe participantii unei dezbateri interesante despre inovatie sa ne recomande anumiti autori sau vorbitori relevanti.

1. Alexandru Stefanescu, project manager in cadrul Romtelecom, propune cartea lui Ken Robinson, “Out of our minds”.

Alexandru are o viziune interesanta despre inovatie: in primul rand, incearca sa o defineasca prin barierele care stau in calea dezvoltarii procesului inovational in organizatii. In al doilea rand, el crede foarte mult in rolul culturii organizationale pentru a implementa in mod eficient un proces de inovatie. “Degeaba incerci sa fii inovativ fara sa ai un cadru organizational deschis fata de inovatie. Daca dezvolti produse fara viziune, nu ai nimic de castigat. Totodata, un team-leader, numit pe baza de senioritate si nu in functie de creativitate si inovatie, poate constitui un mare impediment.”

inovatiews

2. Recomandarea Alexandrei Pode, cofondator al Impact Hub Bucharest, este Business Model Generation (businessmodelsinc.com/our-book/ ). Desi nu este direct legata de inovatia in business, cartea are o mare influenta asupra ei prin calitatea conversatiilor strategice.

3. De asemenea, Alexandra Pode recomanda Moments of Impact (momentsofimpactbook.com/), o carte proaspat aparuta, scrisa de Lisa Kay Solomon. In opinia Alexandrei Pode, cultura organizationala are nevoie, in primul rand, de un cadru. “Un cadru in care oamenii se intalnesc si care ii poate ajuta sa intre intr-o alta cutie. Inovatia, un proces de trial&error continuu, tine foarte mult de caile prin care aceasta genereaza valoare.”

4. Silvia Ion, director executiv al Pharma Business Solutions, recomanda o lucrare scrisa de Steve Shapiro, cea mai apreciata carte a lui: “Best practices are stupid”.

5. Speakerul si autorul preferat in domeniul inovatiei al lui Razvan Nanulescu (sales & marketing manager Abbvie) este Ken Segall, ex-Creative Director la Apple (parintele brandurilor ”ï”), pe care Razvan a avut privilegiul sa-l urmareasca anul trecut in decembrie la San Diego. Ken Segall este autorul cartii “Insanely Simple”. Motivul acestei propuneri? Pentru ca vorbeste cu extrem de multa simplitate despre…simplitate…un ingedient esential si deseori ignorat, in inovatie!

6. Elena Badea, head of market enablement EY, ne propune “24/7 innovation”, o alta carte scrisa de Steve Saphiro. “Intr-o perioada in care schimbarea este singura constanta, organizatiile invata JAZZ. Ce vreau sa spun cu asta? Agilitatea devine cerinta a modelului operational, iar companiile trebuie sa poata implementa ceea ce muzicienii de jazz au ca particularitate apreciata. Si anume, sa urmeze o linie melodica generala, pe care sa “brodeze” inflexiuni unice care sa fascineze audienta (publicul consumator de muzica). Aceste inflexiuni au de a face cu inovatia, care devine o masura a maiestriei, dar si a creativitatii in acelasi timp.”

7. Constantin Magdalina, Knowledge Management EY, recomanda “Diffusion of innovations”, o carte scrisa de Everett M. Rogers. “Oricat de importanta este inovatia, aceasta nu se propaga pentru ca este corecta sau buna, ci daca se potriveste cu modelele mentale existente.”

Pe langa cele doua carti, reprezentantii EY ne ispitesc cu urmatoarele doua “pastile” video:

8. Clayton Christensen, on Innovators Dilemma @ Startup Grind 2013:

9. Clayton Christiansen, on Why are some people more innovative:

10. A zecea recomandare imi apartine. Este vorba despre conferinta Innovate Now, eveniment la care voi fi blogger oficial si, totodata, sustinator al inovatiei. Sesiunea principala a conferintei ii este rezervata invitatului special, Steve Shapiro, care va vorbi managerilor si antreprenorilor despre inovatie, cu accent pe modalitatile concrete si inovatoare prin care mediul de business se poate revigora.

Read More
Featured

Inovatia in business: cate firme din Romania sunt inovatoare

[dropcap]P[/dropcap]e langa ecosistemul antreprenorial, inovatia reprezinta un subiect care ma preocupa si caruia ii aloc un spatiu larg pe blog. Studiul inovatiei in business este de actualitate, asa ca merita sa ne intrebam, pentru inceput, care este nivelul de inovatie din firmele din Romania.

Cele mai proaspete date ne arata ca inovatia in companiile din Romania a inregistrat un declin in perioada 2010-2012, comparativ cu 2008-2010. Concret, doar 4 din 10 firme mari si 2 din 10 firme mici si mijlocii au implementat un produs, un proces, o metoda de organizare sau de marketing noi sau imbunatatite semnificativ.

Ponderea intreprinderilor fara nicio inovatie a crescut cu 10,1 puncte procentuale, conform rezultatelor provizorii ale cercetarii statistice privind inovatia in industrie si servicii (Institutul National de Statistica).

Intreprinderile mari, cu peste 250 salariati si peste, au fost in intervalul analizat mai inovatoare decat intreprinderile mici si mijlocii, cu 10-249 salariati. Din numarul intreprinderilor mari, 40,1% au fost inovatoare, in timp ce din randul intreprinderilor mici si mijlocii numai 19,8% au fost inovatoare.

Fata de perioada anterioara 2008-2010, ponderea intreprinderilor inovatoare mari a inregistrat o scadere cu 16,3 puncte procentuale, de la 56,4% in 2008-2010 la 40,1% in 2010-2012. Aceeasi tendinta de scadere s-a manifestat si in randul intreprinderilor mici si mijlocii, cand in perioada 2008-2010 de la o pondere de 29,7% IMM-uri inovatoare s-a ajuns la o pondere de numai 19,8%, inregistrandu-se o scadere cu 9,9 puncte procentuale.

Sursa foto: rusbase.com
Read More