Tag Archives: EY Romania

Antreprenoriat Featured

Antreprenorul Anului este Mircea Tudor. El ne va reprezenta in finala de la Monte Carlo

Am facut un soi de pariu si un pronostic ferm atunci cand am participat la finala internationala Entrepreneur of the Year de la Monte Carlo de anul trecut: Mircea Tudor, fondatorul MB Telecom, este tipul de intreprinzator care poate si merita sa castige titlul “Antreprenorul Anului in Romania”. Povestea lui (romanul care a inventat primul scaner de avioane din lume), distinctiile sale in inovatie si inventica (singurul inventator din lume premiat de doua ori la Geneva), rezultatele financiare ale companiei + exportul de tehnologie in strainatate reprezinta, in opinia mea, patru dintre ingredientele care-i dau lui Mircea Tudor un pedigree de antreprenor cu anvergura internationala.

Mircea Tudor a castigat in urma cu cateva minute premiul “Antreprenorul Anului 2014 in Romania”. El  intra, astfel, in finala mondiala pentru titlul World Entrepreneur of The Year, in iunie 2015, la Monte Carlo.

Mircea Tudor este antreprenorul care vrea sa cucereasca Elvetia si sa exporte tehnologie pentru aviatia militara din SUA. Concret, MB Telecom, firma lui Mircea Tudor, a inceput productia in serie pentru Roboscan Aeria, inventia  care in 2013 a fost premiata la Salonul de la Geneva.

mirceatudormbtelecom

Ceilalti finalisti aflati in cursa pentru Entrepreneur of the Year au fost Mircea Tudor (fondatorul Telecom), Dragos Petrescu (CEO City Grill), fondatorii FanCourier (Adrian si Neculai Mihai si Felix Patrascanu), fondatorii Autonom Rent a Car (Marius si Dan Stefan) si  Anca Vlad (proprietara grupului Fildas).

Pe langa titlul Entrepreneur of the Year, in cadrul Galei 2014 au fost acordate premiile Emerging Entrepreneur Of The Year (Cristi Badea, Mavenhut) si Social Entrepreneur Of The Year (lui Istvan Mar, Asociatia Fructul Secuiesc).

Competitia Antreprenorul Anului a fost lansata in Romania pe 14 mai anul acesta. 40 de antreprenori romani s-au inscris in prima editie a concursului EY, din care juriul a selectat 12. Este vorba de 12 oameni de afaceri care conduc companii ce realizeaza impreuna venituri de 500 milioane de euro si avand un numar total de aproximativ 8.000 de angajati. A urmat etapa colectarii de aplicatii, incheiata pe 1 august, etapa interviurilor la sediul antreprenorilor, desfasurata intre 4 august – 15 septembrie, si prima runda de jurizare, pe 9 octombrie.

antreprenorulanului

 

Juriul care a stabilit finalistii competitiei si care a ales castigatorii competitiei Antreprenorul anului a fost alcatuit din Stefania Eugenia Popp – director executiv Junior Achievement Romania, Mihai Marcu – presedinte Medlife, Iulian Stanciu – director general eMag, Cornel Marian – managing partner Oresa Ventures si Omer Tetik – director general Banca Transilvania.

Bravo, Mircea Tudor! Felicitari finalistilor!

 

Read More
Antreprenoriat Featured

Intrebarea de un milion de puncte: cand includem antreprenorii in modelul de business al statului?

[dropcap]M[/dropcap]ihaela Matei (foto), coordonator proiect Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului romanesc, EY Romania, lanseaza o intrebare fundamentala pentru ecosistemul antreprenorial romanesc.
Care este modelul de business al statului roman? Care este clientul statului roman care aduce cea mai mare valoare in economie? Sa ne uitam pe scurt la modelul de business al companiilor si, mai ales, la ce vor antreprenorii.

Barometrul antreprenoriatului romanesc 2013 from MKTRO on Vimeo.

Plecand de la perceptia esecului in afaceri, trebuie spus ca 59%  dintre antreprenorii  respondenti in cadrul studiului EY Antreprenorii vorbesc considera ca mentalitatile si valorile romanesti nu sustin spiritul intreprinzator, fata de 43% dintre antreprenorii din Uniunea Europeana si 29% dintre respondentii tarilor G20.

Asadar, la limita, ramane intrebarea: cand vom avea prima campanie sociala la TV care sa ne spuna nu ca zaharul si sarea in exces dauneaza sanatatii, ci ca antreprenorii sunt foarte importanti pentru economia romaneasca? Si cand vor fi valorizati antreprenorii la nivel strategic in modelul de business al statului roman?

Read More
Antreprenoriat Featured

Toleranta la risc, o problema? Frica de esec = o bariera in calea noilor antreprenori

[dropcap]F[/dropcap]rica de esec ramane una dintre barierele semnificative pentru abordarea antreprenoriatului.

Doar 14% dintre respondenti cred ca societatea romaneasca tolereaza esecul in afaceri, in timp ce 81% considera ca acesta va reprezenta o bariera pentru viitoarele proiecte de afaceri, este un esec in cariera sau indica lipsa abilitatilor necesare, releva studiul EY – Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului romanesc 2013.

Doar 5% dintre respondenti cred ca esecul in afaceri e vazut ca un prilej de invatare. Din 21 de tari analizate, Romania este penultima la atitudinea pozitiva fata de risc si esec, urmata doar de Brazilia.

Educatia antreprenoriala

Singura perceptie majoritar pozitiva a antreprenorilor romani care au raspuns chestionarului EY este cea privind educatia: 58% dintre antreprenori sustin ca educatia antreprenoriala s-a imbunatatit in 2013.

 

Desi efectele educatiei nu se vad imediat, trebuie remarcat faptul ca, din anul 2010, educatia antreprenoriala a devenit materie obligatorie de studiu pentru elevii romani de liceu din clasa a X-a.

Read More
Featured

INFOGRAFIC: ce vor antreprenorii de la guverne

[dropcap]A[/dropcap]ntreprenorii romani considera ca sunt necesare simplificarea procedurilor si reglementarilor fiscale, profesionalizarea urgenta a functionarilor publici, reducerea drastica a birocratiei si asigurarea predictibilitatii mediului fiscal, releva studiul EY G20 Entrepreneurship Barometer 2013 (Barometrul antreprenoriatului in tarile G20).

La capitolul educatie, antreprenorii considera ca formarea antreprenoriala trebuie inceputa cat mai devreme, din scoala generala chiar, si trebuie predata de antreprenori.

“Antreprenorii apreciaza ca imaginea antreprenorului in societatea si cultura romaneasca trebuie echilibrata prin comunicarea in media a succeselor si povestilor oamenilor de afaceri romani. Se genereaza, astfel, o schimbare de mentalitate nu numai publicului larg sau functionarilor cu care antreprenorii iau contact la nivelul institutiilor, ci mai ales celor care realizeaza politicile si masurile publice cu privire la mediul antreprenorial si care trebuie sa valorifice aportul valoros pe care antreprenorii au demonstrat ca il au pentru economiile din intreaga lume”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

Conform studiului EY, la nivelul Uniunii Europene antreprenorii au generat 67% din noile locuri de munca, in 2012, fiind necesara o actiune a tarilor membre G20 pentru a stimula cresterea si crearea de locuri de munca.

Potrivit studiului, SUA, Australia, Canada, Coreea de Sud si Marea Britanie sunt cele mai prietenoase tari cu antreprenorii.

Barometrul ofera peste 40 de recomandari – cheie pentru guverne, antreprenori si corporatii pentru imbunatatirea conditiilor prin care antreprenoriatul poate stimula cresterea economica si crearea de locuri de munca.

 

Read More