Tag Archives: creativitate

Featured

Cum vad antreprenorii creativi viitorul afacerilor personale

45% dintre antreprenorii creativi plănuiesc să își extindă afacerile în următorul an, arată Barometrul Minților Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank

 

UniCredit Bank a realizat, împreună cu Exact Cercetare și Consultanță, primul studiu din România care își propune să facă o radiografie a antreprenoriatului în industriile creative.

 

„Cu susținerea potrivită, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creștere pentru economia românească. Barometrul Minților Creative ne arată care sunt problemele pe care le întâmpină acești antreprenori, care sunt nevoile lor, dar și faptul că au o dorință puternică de creștere. În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei plănuiesc să își dezvolte afacerile în urmatoarele 12 luni”, a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt următoarele:

 

  1. Situația curentă:
  • doar 10% dintre cei intervievați consideră că actualul context economic le este prielnic;
  • 45% dintre antreprenorii intervievați iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat;
  • 9 din 10 respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

 

  1. Obstacolele percepute de antreprenori:
  • principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), condițiile economice (57%), problemele de cash flow (46%);
  • în privința finanțarii, principalele dificultăți de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finanțare (47%), reticenţa față de împrumuturi (30%) și lipsa garanțiilor (26%);
  • dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezinta cel mai întâlnit obstacol.

 

  1. Finanțare:
  • peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene;
  • 1 din 2 afaceri creative își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online);
  • cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul și auto-finanțarea;
  • cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking-ul, urmate de plăți online și pachetele de cont curent.

 

  1. Resurse umane:
  • peste 65% dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an;
  • dintre aceștia, majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă;
  • preferă candidații tineri, din generația milenialilor (18 – 34 de ani);
  • cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori). Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizaționale cu personalitatea candidatului (35%) și personalitatea candidatului (30%). Experiența în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educația pentru doar 7%.

 

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România.

Read More
Antreprenoriat Economie Featured

Activarea Potentialului Economic al Sectoarelor Culturale si Creative din Romania

Am participat, alaturi de premierul Dacian Ciolos, ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, si Dragos Pislaru, consilier de stat pe probleme economice, in aceasta dimineata, la deschiderea initiativei pentru ”Activarea Potentialului Economic al Sectoarelor Culturale si Creative din Romania” catre toti stakeholderii interesati si la lansarea studiului ”Sectoarele culturale si creative din Romania. Importanta economica si contextul competitiv”, evenimente ce au avut loc la NOD Makerspace (fosta Fabrica de bumbac).

 

Initiativa lansata astazi, demarata de Cancelaria Primului-ministru, impreuna cu Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri si Ministerul Culturii, s-a concretizat printr-un Grup de lucru informal si un Plan de lucru pe termen scurt si mediu. Prima intalnire a Grupului de lucru a avut loc in data de 20 ianuarie 2016. In scurt timp, demersul a prins contur si, pe fondul unui interes crescut din partea tuturor stakeholder-ilor, la nici doua luni de la lansare, grupul de lucru s-a transformat intr-o adevarata comunitate, care reuneste actori semnificativi din mediul public si privat, la cel mai inalt nivel.

Grupul este, se asemenea, prezent in spatiul online, pe Facebook.  
In acest context, astazi initiativa ”se deschide” catre toti stakeholder-ii interesati, pornind de la premisa ca autoritatea publica se pozitioneaza ca facilitator si catalizator al initiativei private, ca determinant al dezvoltarii sectorului creativ si cultural. 
Activitati si initiative care fac parte din activitatile grupului de lucru:
 Studiul lansat astazi, ”Sectoarele culturale si creative din Romania. Importanta economica si contextul competitiv”, realizat de catre Ministerul Culturii (Institutul National de Cercetare si Formare Culturala), continua analizele derulate anual inca din 2008 in domeniul contributiei economice a sectoarelor culturale si creative si anunta urmatorul livrabil, in curs de elaborare in cadrul Grupului de lucru.
 Cartea Alba a Sectoarelor culturale si creative. 

In prezent, in Romania nu exista un cadru coerent pentru sustinerea sectoarelor culturale si creative, astfel incat acestea nu sunt nici cunoscute, nici intelese ca domeniu transversal, care are ca principal determinant creativitatea, sub toate formele ei.
 Cartea Alba este in curs de elaborare si se estimeaza lansarea acesteia in a doua jumatate a anului 2016. 
Anuntarea liniei de finantare Romania Creativa (iunie 2016)
Finantat din Fondul Social European, programul Romania Creativa are o valoare de 35 milioane euro si este dedicat sprijinirii antreprenoriatului din sectoarele culturale si creative.
 Anuntarea task-force-ului ”Creativitate in administratie” (follow-up si legatura cu Comisia de taiat hartii)
. Reforma administratiei publice continua prin simplificarea si facilitarea interactiunii online cu cetatenii si firmele. GOV.RO se doreste un punct unic de contact (website) pentru cetateni si firme, pentru informatii si servicii, iar realizarea lui are nevoie de sprijinul comunitatii creative.

Alte livrabile in pregatire, ce urmeaza a fi lansate in 2016:

•    Ghiduri pentru autoritatile contractate pentru achizitia de servicii si bunuri creative, precum software personalizat sau servicii de branding si publicitate

•    Ghiduri pentru firmele din domenii creative pentru facilitarea intelegerii si conformarii la cadrul fiscal si administrativ

•    Maparea competentelor creative si actualizarea Nomenclatorului Ocupatiilor (initierea procesului)

Mai multe detalii + discursul premierului Dacian Ciolos

Read More