Tag Archives: cfr marfa

Economie Featured

Mandria nationala bate privatizarea

[dropcap]E[/dropcap]tatismul cuprinde tot mai mult Palatul Victoria, Cotroceniul si sediul BNR din strada Doamnei, asa ca imi e teama ca vom ajunge sa explicam din nou oamenilor, la televizor, beneficiile privatizarii, asa cum Radu Campeanu lamurea in 1990 prin franzelaria de la coltul strazii, care, potrivit fostului lider PNL, nu va mai fi a statului, ci va apartine unui „privat”.

In timp ce guvernantii si presedintele tarii va obliga sa urmariti filmul «CFR-ul, plimbat intre palate», eu imi permit sa explic concis un motiv pentru care asistam la o pelicula anti-proprietate privata cu numele «CFR-ul, plimbat intre socialisti», prin identificarea motivelor invocate de guvernanti pentru tergiversarea privatizarii, un punct fundamental al reformelor economice.

Mandria Romaniei.
Mi-a atras atentia o declaratie frapanta ce-i apartine unuia dintre putinii comunicatori acceptati si intelesi de publicul larg din Romania, consilierul guvernatorului BNR, Adrian Vasilescu: „Caile ferate au fost mandria tarii, asa ca ar trebui sa ramana la stat, nu sa fie privatizate.”

Guvernantii (am mai auzit astfel de explicatii si de la Victor Ponta, Relu Fenechiu, Emil Boc sau Mihai Razvan Ungureanu), si iata-i acum si pe reprezenantii bancii centrale, manifesta reticenta in fata privatizarii companiilor ineficiente care inghit in fiecare an fonduri de stat de ordinul sutelor de milioane de euro pentru ca…Da, pentru ca ei sunt patrioti. Auzim in dese randuri explicatii fundamentate naiv pe teza mandriei nationale ce sustin mentinerea in proprietatea de stat a unui cadavru, CFR Marfa spre exemplu, doar pentru a promova imaginea Romaniei in…Da, chiar in interiorul tarii! Pe baza unui patriotism schilod si fara logica economica, avem aspiratia de a fi prezenti pe toate caile ferate cu argumente nostalgic etatiste: „In perioada interbelica, cine lucra la CFR era cineva in tara asta. CFR-istii isi faceau case in Primaverii. CFR-ul si-a pierdut mult din acest prestigiu, cred ca in sectorul privat si-ar pierde si mai mult din prestigiu.” Dar sa lasam argumentele care tradeaza palaria etatista a lui Adrian Vasilescu („chipiu” deconspirat in cartea sa, recenzata aici, prin enunturi de tipul “pietele nu sunt perfecte”, “o buna reglementare a pietelor e mai mult decat necesara, e obligatorie”, “problema nu este daca statul trebuie ori nu sa intervina in economie, ci cum anume sa intervina fara sa faca mai mult rau decat bine”) si sa trecem la urmatoare motivatie anti-privatizare CFR Marfa.

*Aceasta este doar o parte din articolul CFR-ul, plimbat intre socialisti » case in Primaverii pentru oamenii care conduc fudulia tarii. Click aici pentru alte motive anti-privatizare :).

Sursa foto: club16.ro

Read More
Featured

Gruia Stoica: Antreprenorul anului 2013 trebuie sa fie atent la comunitatea sa

[dropcap]D[/dropcap]espre Gruia Stoica multi spun ca este bine conectat politic. Multe voci afirma ca este un antreprenor politic. Asa o fi? Este preferatul ministrului Relu Fenechiu pentru CFR Marfa? Intrebari-cheie care ma intereseaza mai putin decat profilul sau de intreprinzator si, mai ales, cum priveste antreprenoriatul omul de afaceri nascut in localitatea Toflea din Galati.

Om de business low-profile, cu aparitii rare in presa si fara vreun interviu acordat ziaristilor de business, Gruia Stoica, proprietarul companiei Grup Feroviar Roman (GFR), a fost prezent la dezbaterea colegilor de la Forbes, “Dincolo de primul milion”. Desi nu se simtea foarte confortabil vorbind in public, Gruia Stoica a povestit jurnalistilor de business cate ceva despre privatizarea CFR Marfa, proces in care este implicat zilele acestea. “Sunt destul de emotionat saptamana aceasta, pentru ca depunem oferta pentru CFR Marfa, joi aflam castigatorul, si apoi depunem in Bulgaria. Daca ar fi trebuit sa ma rezum la necesarul activitatii mele, ar fi trebuit sa ma opresc de foarte mult timp. Ma duc in afara tarii ca sa le arat ca se poate si acolo. Stam de doua mii de ani de zile blocati aici, calcati de toti. Este momentul sa avem curajul sa iesim afara si sa facem precum altii care au venit in tara”, a spus Gruia Stoica.

Am semnalat doua lucruri in discursul antreprenorului Gruia Stoica, pe langa comentariile despre privatizarea CFR Marfa. Iata-le, pe scurt. Asemenea lui Gabriel Comanescu (cateva lucruri despre el, pe vrinceanu.ro), Gruia Stoica ramane un personaj interesant si controversat, in egala masura.

Cum arata antreprenorul anului 2013 in opinia lui Gruia Stoica? Gruia Stoica insistat pe plata taxelor si a impozitelor platite la bugetul de stat. “Nu cred ca Romania mai poate supravietui economic si politic in contextul de actual, daca nu incepem sa existam si sa muncim in comunitate, intelegand ca binele nostru depinde de binele celor din jurul nostru. Eu cred ca antreprenorul anului 2013 trebuie sa fie atent la ceea ce este in jurul sau, la tara sa si la comunitatea sa. Degeaba esti bogat daca tara este saraca.”

Cum investeste Gruia Stoica in CSR. Grupul pe care il conduce, GFR, se implica in comunitate prin intermediul unei fundatii care poarta numele comunei natale, Toflea din judetul Galati.  “Degeaba esti bogat si comunitatea locala este saraca si in nevoie. Am creat Fundatia Toflea, Toflea fiind localitatea unde m-am nascut, iar acum sunt peste 300 de copii de care avem grija.”

Sursa foto: Wall-Street.ro, via Agerpres

 

Read More