Tag Archives: antreprenoriat florin talpes

Antreprenoriat Featured

Florin Talpes, despre intraprenoriat: Ofera spatiu angajatilor!

[dropcap]A[/dropcap]m publicat ieri un interviu fain cu Florin Talpes, unul dintre cei mai apreciati antreprenori din IT-ul romanesc. Din discutia pe care am avut-o alaturi de co-fondatorul Softwin, cel mai mult mi-a placut deschiderea sa catre intraprenoriat.

Conform definitiei, intraprenoriatul este un mod de organizare care permite angajatilor sa-si exprime potentialul creativ, beneficiind de libertate de actiune si de o marja de manevra suficient de larga. Practic, procesul acestui exercitiu implica initierea si implementarea unor practici inovatoare de catre personalul organizatiei, sub coordonarea unui manager care-si asuma rolul de intraprenor.

Am aflat de la Florin Talpes ca prefera acest mod de organizare in cadrul BitDefender: el ofera spatiu angajatilor, astfel incat, in timp, se formeaza “module” de antreprenori in cadrul companiei. De acolo, pot rezulta idei foarte bune ce pot fi implementate sau chiar vandute.

“Ideea de baza la noi in companie este sa ai initiative, nu te duci la seful tau si ii spui «am o problema, cum o rezolv?» ci, maxim, te duci la seful tau si spui «am o problema si o potentiala solutie, cum ti se pare?»”, spune Florin Talpes.

Intr-o piata extrem de dinamica, este esential sa lasi mana libera angajatilor, sa vina cu idei proprii. Uneori este necesar “sa resetezi” totul de la zero si sa te gandesti cum poti aborda o problema din cu totul alt unghi. “Este un exercitiu pe care il faci, si nu pentru a te juca, ci pentru a depista scenariile mai bune. Atentie! Atunci cand piata este atat de dinamica, daca nu inveti repede, mori”.

Florin Talpes recunoaste ca, vazut din exterior, cand auzi de “invatare continua” poate parea gargara, dar realitatea te trezeste imediat la realitate si iti arata ca este absolut necesara.

Cat despre intraprenoriat, ramane de vazut cat de deschisi vor fi managerii romani sa inoveze printr-o libertate mai mare acordata subalternilor. Pe plan international, avem multe exemple de intraprenoriat eficient: la Lockheed Martin, intraprenorii au dezvoltat design-ul unor avioane celebre, la 3M au creat celebrele Post-It Notes, iar la Google, “antreprenorii” din interiorul organizatiei au proiectat Google News, AdSense si Gmail.

Cred ca “Promote Yourself” este o carte utila celor interesati de intraprenoriat. Cui se adreseaza cartea, mai exact? Aflati in descrierea video de mai jos.

Sursa foto: bluenove.com

Read More