Comunicare Featured

Inovatia in avocatura = actiuni de comunicare si solutii juridice creative

[dropcap]V[/dropcap]remurile grele stimuleaza creativitatea si inovatia in piata de avocatura. Asta aud de vreo 4-5 ani de la avocatii de business din Romania. Asa o fi? Am intrebat mai multi avocati de business cum vad inovatia in breasla lor. Intrebarea adresata a fost simpla: “Au inovat avocatii in 2013? Daca da, cum?” Iata raspunsurile lor.

Inovatia este un proces continuu pentru ca in meseria noastra functioneaza cel mai bine modelul de organizare cunoscut sub titlul de agile management, cunoscut si promovat insistent de Scoala de Management de la Harvard, pentru care inovatia si continua adaptare la realitate sunt insusi modelul de conducere a business-ului. (Florian Nitu, managing partner al casei de avocatura Popovici Nitu & Asociatii)

Gabriel Zbarcea, managing partner la Tuca Zbarcea & Asociatii: “Noi am incercat sa facem lucruri noi, sa initiem proiecte deosebite, sa ajutam oameni nevoiasi…Am luat dosare pro bono, am initiat parteneriate menite sa sprijine performanta si talentul, valorile locale. Din septembrie anul trecut derulam un program intitulat „team gilding”, care isi propune sa aduca personalitati recunoscute ale societatii actuale fata in fata cu reprezentanti ai lumii juridice, colegi ai nostri, precum si clienti. I-am avut invitati pe Horia Roman Patapievici, Andrei Plesu, Emil Hurezeanu, Cristian Tudor Popescu, Cristian Mungiu…

Inovatia se observa in solutia juridica pe care avocatul o ofera clientului sau. Eu cred ca putem vorbi de inovatie la avocati si in acest an, sunt cateva case de avocatura care s-au remarcat din acest punct de vedere. Avocatura este o profesie ce necesita talent, vocatie dar si o gandire indreptata catre a inova. Pentru un avocat este important sa abordeze problemele juridice cat mai ingenios, sa aiba initiativa, sa creeze precedente locale sau sa propuna clientilor solutii juridice inedite pentru dezvoltarea business-ului lor. (Gheorghe Musat, Senior Partner Musat & Asociatii)

Gheorghe Bostina, managing partner al Bostina si Asociatii: “Unii avocati au inovat, altii nu si altii pur si simplu refuza sa vada ca lumea lor nu mai exista. Cele mai multe inovatii s-au petrecut in modul de organizare a activitatii avocatiale si transformarea ei treptata dintr-o profesiune liberala intr-o activitate corporativa, oricat de mult s-ar stradui unii sa tina timpul in loc.”

“Pe perioada unui an, inovatiile in avocatura au loc mai ales pe proiect, prin modul in care reusim sa facilitam absorbtia reglementarilor in cadrul planurilor si strategiilor clientilor nostri.”  (Cristina Filip, partener PeliFilip)

Ion Dragne, partener Dragne&Asociatii: “Nu stiu daca au „inovat” avocatii cat s-au „dezvoltat” si s-au „adaptat”. Fiecare dintre noi am fost instruiti sa practicam aceeasi meserie. Unii au aprofundat mai multe domenii de drept si s-au specializat in acestea de-a lungul timpului,  altii s-au axat pe o anumita nisa si le-a fost mai greu sa se redescopere ca specialisti in anumite domenii. Principala „inovatie” este sa stii sa iti faci meseria in orice conditii de piata. Nimic din domeniile juridice nu poate depasi un bun profesionist pentru ca asta ar insemna sa fie depasit de chiar „valtoarea” lumii in care traim cu totii.

Avocatura este zona in care inovatia sub forma creativitatii se manifesta in mod intrinsec in serviciile juridice oferite si nu in forma de prestare a serviciilor. Sub acest aspect, astfel cum releva si studiul Thomson Reuters cu privire la inovatie, serviciile in general respectiv serviciile juridice in special nu au un grad de inovatie extrinseca deosebita. Creativitatea la avocati se manifesta prin solutia juridica oferita clientului. (Madalin Niculeasa, Niculeasa Tax & Regulatory)

Cosmin Vasile, managing partner Zamfirescu Racoti & Partners: “Avocatul trebuie sa inoveze in fiecare zi si in fiecare mandat, acesta fiind unul din factorii care face diferenta. Dincolo de locul firesc pe care trebuie sa il ocupe inovatia in avocatura, nu pot sa nu remarc si latura sa maligna. Comunicatul de presa al avocatului care fie nu spune nimic, fie afirma raspicat doar ca un avocat continua sa fie minunat si sa profeseze, sau care  ofera scorul minut cu minut intr-un litigiu care dureaza mai multi ani, nu este decat rodul inovatiei maligne in materie de marketing. Sau, ca sa pun degetul pe rana, al unui fenomen care a scapat de sub control si distorsioneaza grav o piata care sufera foarte tare la capitolul transparenta.

Sursa foto: alleywatch.com

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Orase-magnet in Romania: un studiu al Bancii Mondiale de citit
Cea mai imprumutata carte de business: “Cum iti vei masura viata”

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
O lista cu rezolutii? Mai degraba un inventar

[dropcap]C[/dropcap]u vreo 10 ani in urma, inainte sa faci cumparaturile importante doar la mall, cautai darurile prin pravalii ori prin...

Close