Comunicare

Câți urmăritori au și cum comunică pe LinkedIn principalii candidați la prezidențiale

Principalii candidați la alegerile prezidențiale nu sunt activi pe rețeaua socială LinkedIn, o platformă de comunicare cu mai mult de 4 milioane de utilizatori români (peste 20% din populație), dintre care un milion de români sunt activi și postează cel puțin o dată pe lună, arată o analiză a agenției de comunicare LinkedPR Connections. Liderii ratează astfel o oportunitate de comunicare în creștere și accesibilă inclusiv oamenilor de business din România, prin care au acces mai ușor la o audiență specializată și activă în diferite domenii de activitate.

Candidatul Marcel Ciolacu nu are cont activ pe LinkedIn. Există un cont vechi cu numele “ciolacu marcel”, cu funcția de “viceprimar la primăria Buzău” și cu doar 10 conexiuni. Este un cont “abandonat”, așa cum au inclusiv o parte dintre utilizatorii de business din România (antreprenori, manageri și experți) și acest lucru nu îi ajută deloc dezvoltarea prezenței digitale, potrivit LinkedPR Connections, agenție specializată în comunicarea pe LinkedIn și în media. 

Dincolo de perioada campaniei electorale, un cont activ pe LinkedIn ar fi foarte util unui prim-ministru pentru a se conecta mai ușor cu cetățenii mai ales pe teme economice și despre proiecte care au legătură cu mediul de afaceri. Spre exemplu, următoarele patru studii de caz de la nivel internațional merită analizate de orice lider interesat să-și crească prezența digitală prin social media: Justin Trudeau, actualul prim-ministru al Canadei (5,498,069 urmăritori, cu o medie de trei postări zilnice), Emmanuel Macron, președintele Franței (2,923,022 urmăritori, 3-5 postări săptămânal), Narendra Modi, prim-ministru al Indiei (4,506,463 urmăritori, o medie de doar două postări lunar) și premierul elen Kyriakos Mitsotakis (111,290 urmăritori, cu o medie de două postări pe zi).

George Simion are un cont activ pe platforma socială LinkedIn, iar în luna martie a anului 2024 și-a anunțat intenția să fie mai activ pe LinkedIn prin lansarea Meritocrati@!, o campanie care își propunea la acea vreme să construiască viitorul guvern. Liderul politic a anunțat atunci că este în căutare pe specialiști dintr-o varietate de domenii, inclusiv tehnologie, sănătate, mediu, economie, drept și educație.

Totuși, George Simion a renunțat să mai posteze imediat după acest anunț, cel mai recent mesaj al său pe platforma LinkedIn fiind din urmă cu șapte luni. Această tipologie de creator de conținut o regăsim în multe domenii de activitate, inclusiv în comunicarea de business: profesioniștii lansează o campanie sau încep un proiect de comunicare pe LinkedIn, dar abandonează aceste demersuri strategice. Lipsa consecvenței în comunicare are efecte și în rezultatele tacticilor de promovare, iar cele mai importante motive care îi determină pe profesioniști să renunțe la comunicare sunt, potrivit agenției LinkedPR Connections, lipsa timpului alocat pentru această activitate, lipsa ideilor, faptul că nu au un specialist media care să-i ajute și viziunea pe termen scurt în ceea ce privește rezultatele (LinkedIn este o platformă în care rezultatele sunt vizibile pe termen mediu: 6-9 luni de activitate constantă).

Strategiile de comunicare pe termen scurt sunt principalul motiv strategic pentru care liderii nu investesc resurse de timp în mod constant pe platforma LinkedIn. Spre exemplu, liderii politici aleg să comunice mai degrabă pe Facebook, Tik Tok și Instagram, rețele în care rezultatele sunt vizibile în doar câteva săptămâni, ce-i drept amplificate prin publicitate plătită. Ei bine, rezultatele comunicării organice pe LinkedIn (clienți noi, vizibilitate profesională mai mare, votanți sau parteneri noi) sunt obținute după o comunicare consecventă de cel puțin 6 luni. Acest lucru se întâmplă și pentru că algoritmii platformei și comportamentul utilizatorilor nu favorizează viralizarea subiectelor și a postărilor. Conținutul specializat și publicarea în mod consecvent pe conturile personale ale oamenilor de business sunt soluții mai eficiente.

Candidata Elena Lasconi are un cont de LinkedIn activ cu postări zilnice, în principal mesaje care sunt transmise și pe alte platforme sociale. Totuși, lipsesc răspunsurile la comentariile pe care utilizatorii le transmit în postări, aceasta fiind o greșeală întâlnită în egală măsură și la alți utilizatori activi pe LinkedIn: nu creează un dialog cu audiența lor țintă prin comentarii personalizate, o strategie care le-ar putea crește mai ușor vizibilitatea online.  

Mircea Geoană are un cont activ pe LinkedIn, cu 27,866 urmăritori, însă nu a mai postat de o săptămână. De asemenea, candidatul are scris la secțiunea “About” informația că ocupă în continuare funcția de secretar general adjunct al NATO, deși nu mai este activ în acest rol. Ritmul postărilor din ultimele luni ale lui Mircea Geoană este constant (3-4 mesaje săptămânal, în special declarații de presă prin transmise live). 

Candidatul Nicolae Ciucă are un cont activ de LinkedIn, cu 481 de urmăritori și 400 conexiuni. Cele mai recente două postări ale sale sunt din urmă cu trei săptămâni, respectiv șase luni. 

Candidații Hunor Kelemen și Cristian Diaconescu nu au conturi active de LinkedIn. 

Claudiu Vrinceanu
Lucrez cu antreprenori și manageri din firme de tip startup și scaleup și îi ajut pe zona de PR + cresc ecosistemul antreprenorial românesc în fiecare zi. Pentru mai multe analize și informații utile, abonează-te la noutățile blogului meu: https://claudiuvrinceanu.ro/abonare-noutati/
You may also like
Programul Conectat la RTL: Personal Branding for SALES LEADERS
Inovatia in avocatura = actiuni de comunicare si solutii juridice creative

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Read previous post:
Programul Conectat la RTL: Personal Branding for SALES LEADERS

Ce se întâmplă când punem la bătaie o experiență de 20 de ani în media și comunicare, plus 8 ani...

Close